Joi 25 Aprilie 2024, Actualizat 12:00 am

Controale ale polițiștilor în unitățile de cazare a turiștilor

La data de 30.07.2022, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice – IPJ Suceava, cu sprijinul inspectorilor din cadrul O.P.C. Suceava, D.S.V.S.A. Suceava, Poliției Municipiului Câmpulung , Poliției Municipiului Rădăuți și Secției de Drumuri Naționale Câmpulung Moldovenesc, au organizat şi desfăşurat o acţiune de pe linia prevenirii și combaterii ilegalităților din domeniul alimentaţie publică şi de cazare a turiştilor din zona Gura Humorului (și a comunelor arondate) și pe raza localității Vatra Moldoviței, în zona denumită Pasul Palma.

La acțiune au participat 15 polițiști, din care 7 lucrători de poliție din cadrul S.I.C.E. și 8 din cadrul subunităților implicate, 1 medic din cadrul DSVSA Suceava și 1 comisar din cadrul ANPC Suceava.

Acţiunea a vizat verificarea legalității activităților derulate de agenții care desfășoară activități de cazare a turiștilor fără respectarea prevederilor legale dar și a agenților economici care desfășoară activități de comerț/alimentație publică.

Au fost efectuate verificări la 15 unități economice și au fost aplicate 32 de sancțiuni contravenționale în valoare totală de 39.700 lei.

 

Polițiștii au făcut următoarele recomandări angajaţilor din cadrul unităţilor de cazare:

Recomandări privind asigurarea unităţii, conform Legii nr. 333/2003 și H.G. nr. 301/2012:

  • asigurarea perimetrului unităţii cu personal de securitate, în special la intrarea principală;
  • instalarea unor sisteme de supraveghere video, inclusiv cu vedere pe timp de noapte, pentru controlul tuturor căilor de acces în clădire;
  • monitorizarea constantă a înregistrărilor, pentru a observa eventualele persoane care se ocupă cu activităţi suspecte;
  • păstrarea imaginilor surprinse cu persoane sau obiecte, ce pot fi de interes poliţienesc;
  • setarea datei şi orei în sistemele de supraveghere, astfel încât acestea să fie la zi şi verificarea în mod regulat a calităţii înregistrărilor;
  • asigurarea punctelor cheie din clădire: servere, generatori, seif, casete de valori etc..

 

Recomandări privind situaţii de urgenţă sau alte situaţii de interes poliţienesc:

  • în cazul în care angajaţii sunt martori la comiterea unei infracţiuni, trebuie să apeleze de urgenţă S.N.U.A.U 112;
  • pentru a nu pune în pericol siguranţa proprie sau a altor persoane, se recomandă transmiterea în mod operativ către poliţişti a oricăror situaţii, date, aspecte ce pot fi de interes poliţienesc.

 

Conform art. 30 alin. 1 din O.G. nr. 58/1998 personalului hotelier îi revin următoarele obligații:

  • să asigure protecţia turiştilor care utilizează structurile sale de primire turistice;
  • să protejeze turistul care beneficiază de servicii tip excursii, pe perioada programului turistic, conform normelor pentru ghizii de turism;
  • să protejeze bunurile turiștilor împotriva deteriorării sau furtului şi să asigure despăgubirea acestora în cazul apariţiei unor prejudicii, conform legii.

 

Siguranța cetățenilor, atât a sucevenilor cât și a turiștilor aflați pe raza județului sunt priorități permanente ale Inspectoratului de Poliție Județean Suceava. Pentru creșterea gradului de securitate publică și asigurarea climatului de normalitate socială, polițiștii desfășoară acțiuni operative și activități preventive, astfel încât comunitatea suceveană și turiștii să perceapă acest spațiu la adevărata lui valoare, caracterizat, totodată prin civilizație și siguranță.

Îi asigurăm pe suceveni și pe turiști că vom fi mereu la datorie și vom aplica legea cu fermitate, scopul fiind creșterea gradului de siguranță publică. Totodată le recomandăm să manifeste prudență și să adopte o manieră preventivă.

 

Poliţiştii vă recomandă să acordaţi o atenţie sporită lucrurilor personale, atunci când mergeţi să vă relaxaţi, în timpul ieşirilor la iarbă verde, la piscine, ştranduri sau la pescuit.

Păstraţi mereu în raza vizuală, pentru supraveghere, pătura, banca sau locul în care aţi lăsat obiectele personale! Încercaţi să lăsaţi întotdeauna o persoană de încredere la locul respectiv.

Nu lăsaţi obiectele de valoare – bijuterii, portmonee, telefoane mobile – la vedere pe plajă!

Cu un plus de vigilenţă însă, vă puteţi bucura de vacanţă, feriţi de evenimente neplăcute!
            ÎN STAŢIUNILE TURISTICE:

 

Când aţi ajuns la destinaţie, nu lăsaţi bagajele nesupravegheate lângă maşină. Nu expuneţi sumele de bani pe care le deţineţi!

Manifestaţi grijă faţă de bunurile dumneavoastră! Este indicat să aveţi în portofel doar suma de bani necesară pentru cheltuielile curente.

Păstraţi portofelul/geanta în faţa dumneavoastră, aproape de corp, cu deschiderea către interior!

Evitaţi să păstraţi codul PIN alături de card! Dacă v-a fost sustras cardul, anunţaţi banca despre acest lucru.

Lăsaţi-vă lucrurile de valoare, banii, documentele în seiful hotelului! Luaţi la dumneavoastră numai sumele necesare efectuării plăţilor curente!

Dacă vi s-a repartizat o cameră la un etaj inferior, nu lăsaţi geamurile deschise! Este calea cea mai uşor accesibilă hoţilor!

Închideţi uşile de la balcon/terasă (acestea pot fi uşor escaladate)!

În cazul în care aţi fost victima unei infracţiuni de furt din locuinţă/cameră de hotel, încercaţi pe cât posibil să nu pătrundeţi în locul faptei, întrucât riscaţi să distrugeţi probe care pot duce la identificarea autorilor.

Dacă decideţi să vă petreceţi concediul în altă ţară, interesaţi-vă din timp cu privire la legislaţia statului respectiv, la procurarea adreselor, telefoanelor ambasadelor/consulatelor României, informaţii puse la dispoziţie de Ministerul Afacerilor Externe, pe site-ul www.mae.ro.

Informaţi-vă cu privire la moneda de schimb a ţării de destinaţie şi efectuaţi schimbul valutar înainte de plecare. În cazul în care moneda naţională este greu de achiziţionat, puteţi realiza schimbul valutar în euro sau dolari.

Dacă urmează să călătoriţi cu avionul, pe eticheta bagajelor dumneavoastră, treceţi-vă doar numele şi numărul de telefon.

Alegeţi cu atenţie agenţia de turism de la care urmează  să achiziţionaţi biletele pentru sejurul dorit. Căutaţi referinţe despre aceasta întrucât au fost situaţii în care ofertele “generoase” erau, de fapt, înşelătorii!

Pentru orice situaţie care poate constitui o urgenţă, apelaţi serviciul unic de urgenţă 112!


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*