Vineri 03 Mai 2024, Actualizat acum 123 zile 12:00 am

Ioan Burlui audiat în dosarul accidentului aviatic de la Apuseni

colonelul Ioan BurluiFostul șef al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, generalul de brigadă Ioan Burlui, va fi audiat în dosarul accidentului aviatic din Apuseni. Şeful ISU Suceava va fi audiat în același dosar cu fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, dar şi fostul şef de la Interne, Radu Stroe.
like-facebookTot în această anchetă procurorii l-au citat şi pe actualul şef al STS, Marcel Opriş. În tragedia produsă la sfârşitului ianuarie au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion, iar alţi patru medici şi copilotul au fost răniţi. Procurorii militari  au deschis o anchetă imediat după producerea accidentului  iar  în perioada care s-a scurs au adunat probe iar acum  fac  anchetă prin citarea tuturor persoanelor implicate de la vârful instituțiilor statului.
Aceste persoane au calitate de martor în dosarul accidentului aviatic din Munții Apuseni și vor fi nevoite să dea explicații în legătură cu gestionarea crizei din luna ianuarie.
În acest dosar s-a început urmărirea penală doar pentru fapte, infracțiuni ce privesc uciderea din culpă și vătămarea corporală gravă.La începutul acestei luni, în dosar a fost audiată și conducerea ROMATSA.  Seful Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), Ion Burlui, si-a depus în data de 22 ianuarie 2014 demisia, care a fost acceptată de ministrul de Interne de atunci, Radu Stroe.
Premierul Victor Ponta  a semnat decizia de eliberare a lui Ion Burlui de la conducerea IGSU, la propunerea ministrului Stroe.
Ioan Burlui declarase, în dimineața aceleiași zile, că nu își  impută nicio vină în cazul accidentului aviatic din Cluj, că îl “doare sufletul” că incidentul s-a soldat cu victime și că  nu așteaptă ca cineva să-i ceara demisia pentru că și-o poate depune singur.
“Sunt în  măsură să adopt cu demnitate orice masura. Nu aștept să mi-o ceara cineva (n.r. – demisia) pentru ca sunt in masura sa o depun singur. Eu nu imi imput nimic. Noi nu putem decat sa vorbim de lege, nu pe langa lege. Ma refer la Legea 741/2008 referitoare la modul in care se manageriaza accidentele aviatice civile. Important este (n.r. – dupa acest incident) sa fie luata o masura in favoarea oamenilor aflati in situatii de urgenta. Pe mine ma doare sufletul ca sunt victime asa cum a fost si cazul cu acei sase oameni cazuti cu masina in canalul Dunare – Marea Neagra, asa cum a fost si cu colegul nostru de la Fetesti. Numai in pielea familiei sa nu fii!”,  declara atunci  șeful IGSU.Generalul de brigadă Ion Burlui a transmis, a doua zi după demisie , o declaraţie de presă referitoare la “demisia de onoare” din funcţia de inspector general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, în care a arătat că acţiunea de căutare a victimelor accidentului din Munţii Apuseni a fost condusă, de la nivelul zonei de căutare, de grupa operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al judeţului Alba, iar coordonarea acţiunii s-a făcut de către IGSU, prin grupa operativă. Burlui a spus că structurile de intervenţie şi-au făcut datoria în cazul accidentului aviatic şi şi-au riscat viaţa pentru a o salva pe a altora, aşa cum fac de fiecare dată. “Consider că din punct de vedere operaţional structurile proprii şi-au făcut datoria potrivit competenţelor, în condiţiile date, dar aşa cum «iarna nu-i ca vara», şi la munte nu este ca la câmpie. Oamenii care au intervenit în munţi sunt aceiaşi care intervin în toate situaţiile, riscându-şi viaţa pentru a o salva pe a altora”, a spus Ion Burlui.

Acesta a arătat că este foarte bine că localnicii salvatori au ajuns primii la locul accidentului, însă a precizat că erau la ei acasă şi cunoşteau traseele. Fostul şef al IGSU a spus că are remuşcări pentru victimele accidentului aviatic din Munţii Apuseni.
„Dar am aceleaşi remuşcări pentru toate victimele produse pe timpul situaţiilor de urgenţă: şi cei şase oameni căzuţi în canalul Dunăre- Marea Neagră acum câteva zile, dar şi colegul nostru înghiţit de malul de pământ la Feteşti. Ar fi bine dacă i-am putea salva pe toţi“, a precizat Burlui. Fostul şef al IGSU a mai spus că în acest caz “s-a încercat interpretarea politică a unei misiuni operative, condusă şi desfăşurată de structuri de intervenţie şi de tehnicieni, ceea ce nu este normal”.
„Există ministere, există miniştri, însă aceştia nu iau decizii operative, fiindcă nu au competenţe. Aceştia pot purta răspunderea ministerului pentru bugetul alocat, politica de personal la nivel total şi alte măsuri de ansamblu. O imixtiune a conducerii unui minister în acţiunile operative ale unei structuri nu ar fi benefică aşa cum structura operativă poartă răspunderea şi are obligaţia de a informa conducerea ministerului pentru acţiunile desfăşurate”,  preciza Burlui.
 Burlui spunea atunci ca a fost în dimineața zilei de 22 ianuarie la MAI și a vorbit cu ministrul Radu Stroe, asta dupa ce marti au fost impreună la Guvern pentru a înmâna vicepremierului Gabriel Oprea o prima informare din raportul cerut de prim-ministrul Victor Ponta referitor la accident.
 Burlui, care a demisionat în urma situaţiei create după accidentul aviatic din Munţii Apuseni, a revenit,  după câteva zile de concediu la conducerea ISU Suceava.

Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*