Inspectoratul Școlar al Județului Suceava, Asociaţia de părinţi “Generaţii pentru generaţii” a părinţilor elevilor Colegiului “Vasile Lovinescu” Fălticeni, Lawton School S.L.- Gijon – Spania, SOU Dimitar Talev – Dobrich – Bulgaria, Associazione Genitorialità – Padova – Italia, School Centre Celje – Slovenia şi Gonen Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi – Turcia sunt parteneri în proiectul de educație a adulților ce are scopul de a dezvolta competenţe de mediere prin schimburi de bune practici în vederea aplicării de tehnici şi metode necesare rezolvării conflictelor din mediul educaţional şi comunitar.
Proiectul se adresează adulţilor în formare: profesori, părinţi, formatori, consilieri psihopedagogi, consilieri educativi, astfel încât aceștia să dobândească competenţe în rezolvarea și medierea situaţiilor conflictuale, prezente în mediul educaţional, social şi cultural din ţările participante în proiect.
O nouă întâlnire de proiect din cadrul programului Grundtvig, parteneriate de învățare, GRU-13-P-LP-107-SV-RO, finanțat de Comisia Europeană, s-a desfășurat la Liceul ”Dimitar Talev” Dobrich, Bulgaria în perioada 21 – 25 octombrie 2014, cu participarea a 47 de reprezentanți din cele șase țări partenere.
În cadrul întâlnirii din Bulgaria, activităţile s-au desfășurat la Liceul din Dobrich, Colegiul Internațional Dobrich, Primăria Dobrich, fiind abordate tehnici de mediere a conflictelor din mediul educațional precum și parteneriatul educațional din perspectiva programelor și proiectelor educative desfășurate la nivel regional.
Agenda de lucru a cuprins workshop-uri care au vizat activități de mediere a conflictelor prin activități de ”Educație a părinților”, un seminar tematic coordonat de experți în medierea conflictelor de la Colegiul Internațional Dobrich care a avut scopul de a exersa, pentru diferite studii de caz, tehnici de mediere a conflictelor. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Dobrich, ai Comisiei de Prevenire a Delincvenței Juvenile și ai ”Pedagogic Room for Children” au făcut o incursiune a bunelor practici în prevenirea, monitorizarea violenței în mediul școlar cu scopul diminuării și prevenirii violenței în mediul școlar, a consilierii elevilor aflați în situații de risc cu scopul îmbunătățirii comunicării elev-elev, elev-părinte, elev-profesor.
S-au prezentat Planurile de intervenție pentru aplicarea medierii în mediul educațional, social și cultural de către fiecare instituție parteneră, s-a finalizat suportul de curs pentru cadrele didactice ”Medierea conflictelor”, precum și draft-ul newsletter-ului nr.4 și a notebooklet-ul proiectului, facilitându-se transferul de experiență între organizațiile partenere, cunoaşterea partenerilor şi buna comunicare între aceștia.
Transferul de bune practici privind managementul conflictului în mediul educațional și social a fost facilitat de vizitele de lucru organizate la instituţiile şcolare din Dobrich, prin contacte directe cu reprezentanții instituțiilor care colaborează la nivel regional în Dobrogea bulgară.
Workshop-ul coordonatorilor de proiect a avur scopul de a trece în revistă stadiul implementării proiectului după un an de desfășurare din perspectiva responsabilităţilor fiecărui partener pentru atingerea obiectivelor propuse.
Delegația Inspectoratului Școlar al Județului Suceava a fost alcătuită din șapte reprezentanți ai școlilor implicate în proiect și un inspector școlar: consilier educativ prof. Elena Istrate – Colegiul de Artă ”Ciprian Porumbescu” Suceava, prof. Alina Crețu – Colegiul Tehnic ”Petru Mușat” Suceava, consilier educativ prof. Ana Tanasă – Liceul Tehnologic ”Oltea Doamna” Dolhasca”, consilier educativ prof. Aurica Chidoveț – Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Putna, consilier educativ prof. Gabriela Ceornodolea– Școala Gimnazială ”Ioan Băncescu” Adâncata, consilier educativ Miriam Leon Postolache – Colegiul Național ”Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți, consilier educativ prof. Vera Huc– Școala Gimnazială ”Mihai Eminescu” Rădăuți și inspector școlar pentru educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur – coordonatorul proiectului.
Participanții la întâlnirea de proiect au apreciat activitățile culturale oferite de organizatorii întâlnirii de proiect: muzeul de iconografie, muzeul etnografic și muzeul arheologic din Dobrich și Grădina botanică și cetatea Kaliakra – Balchik. Reprezentanții țărilor partenere au evidenţiat organizarea și impactul activităților din cadrul work-shopurilor, atingerea obiectivelor întâlnirii de proiect, utilitatea activităţilor de învățare şi a exemplelor de bună practică prezentate de organizatori.