Pompierii suceveni si-au prezentat bilanțul pe anul 2017, iar la final au precizat care sunt disfuncționalitățile cu care se confruntă în activitate.
Potrivit unui raport semnat de șeful ISU Suceava, generalul de brigadă Ion Burlui, printre probleme se numără birocratizarea excesivă a activităţii, prin numărul foarte mare de documente care se întocmesc, multiplică, trimit şi arhivează; plecarea oamenilor cu experienţă din sistem, concomitent cu creşterea deficitului de personal faţă de anul precedent; neatractivitatea funcţiilor din structurile suport, unde se înregistrează cel mai mare deficit de personal, iar acumularea experienţei se face în timp; subdimensionarea compartimentelor „Inspecţia de Prevenire” şi „Financiar” comparativ cu volumul şi complexitatea activităţilor; suprasolicitarea şi complexitatea activităţilor prestate de cadrele compartimentului avizare-autorizare, coroborate cu prevederile legislaţiei specifice, dar şi cu calitatea uneori precară a documentaţiilor depuse au determinat, nu de puţine ori, nemulţumiri în rândul solicitanţilor de avize şi autorizaţii de securitate la incendiu, datorate refuzului emiterii acestor documente sau de primirea răspunsurilor la limita maximă legală de timp; nereuşirea realizării independenţei energetice pentru dispeceratul de la G.I. Siret.
Totodată, pompierii se plâng de gradul mare de uzură fizică a ambulanţelor SMURD şi uzură fizică şi morală a autospecialelor cu apă şi spumă pe şasiu, care au determinat creşterea frecvenţei scoaterilor din funcţiune a tehnicii respective, dar şi a creşterii necesarului de fonduri pentru repunerea pe intervenţie a tehnicii; bunurile materiale de resortul informatică (PC) sunt într-o proporţie destul de mare depăşită din punct de vedere tehnic, ţinând cont de evoluţia în acest domeniu; starea de sănătate concretizată în numărul de zile de concediu medical sau de scutiri medicale, dar şi creşterea mediei de vârstă a personalului operativ constituie o prioritate managerială.