În perioada martie – iunie 2015, alte 22 de unități de învățământ din județul Suceava au fost evaluate periodic de către experții ARACIP în cadrul unui proiect strategic ”Sprijinirea şcolilor pentru creșterea calităţii serviciilor educaționale“, proiect finanțat prin FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.
Astfel, numărul de școli care au fost evaluate periodic de ARACIP în anul școlar 2014-2015 a ajuns la 46.
Unitățile de învățământ care au fost evaluate periodic la propunerea MECȘ și IȘJ Suceava sunt: GPP ”Prichindel” Suceava, GPP ”Căsuța Piticilor” Gura Humorului, Școala Gimnazială nr. 10 Suceava, GPN ”Voinicelul” Fălticeni, Școala Gimnazială ”Teodor Stefanelli” Cîmpulung Moldovenesc, Școala Gimnazială ”Petru Comarnescu” Gura Humorului, Școala Gimnazială Satu Mare, Școala Gimnazială Stroiești, Școala Gimnazială Ulma, Școala Gimnazială Pojorîta, Liceul Teoretic ”Ion Luca” Vatra Dornei, Liceul Tehnologic ”Nicolai Nanu” Broșteni, Școala Gimnazială Preutești, Școala Gimnazială ”Ion Lovinescu” Rădășeni, Școala Gimnazială ”Dimitrie Onciul” Straja, Școala Gimnazială ”Dimitrie Vatamaniuc” Sucevița, Școala Gimnazială Sadova, Școala Gimnazială ”G. Popadiuc” Rădăuți, Școala Gimnazială Valea Moldovei, Grădinița Specială Fălticeni, Școala Gimnazială Neagra Șarului, Școala Gimnazială ”Academician H. Mihăescu” Udești.
Activitățile de evaluare periodică au constat în vizitarea tuturor spațiilor școlare, observarea proceselor care se derulează în școală (asistențe la lecții și alte activități ale elevilor), identificarea gradului de satisfacție a beneficiarilor față de serviciile educaționale oferite și de implicare în procesul decizional (aplicarea de chestionare elevilor și părinților, realizarea de interviuri cu elevii, părinții, partenerii educaționali, reprezentanții autorităților locale, personalul didactic și nedidactic).
În cazul fiecărei școli evaluate, pentru fiecare dintre cei 43 de indicatori, echipele ARACIP au propus câte un calificativ. Conform reglementărilor legale, calificativele care pot fi propuse de experţii ARACIP sunt: nesatisfăcător (sub standardul național), satisfăcător (îndeplinirea standardelor obligatorii), bine și foarte bine (valoare adăugată), excelent (şcoala îşi creează standarde proprii).
Majoritatea școlilor evaluate au obținut propuneri de calificative care confirmă îndeplinirea sau depășirea standardelor naționale, ceea ce le va permite obținerea unui atestat privind nivelul de calitate oferită de unitatea școlară, atestat care este valabil 5 ani (până în anul 2020).
În unele unităţi şcolare au fost semnalate aspecte neconforme, motiv pentru care unităţile respective au posibilitatea să-și îmbunătățească activitatea până la 15 august 2015.
Cele mai importante aspecte care au fost considerate neconforme de evaluatorii ARACIP în şcolile vizitate, au fost: lipsa cabinetului medical și a cabinetului de consiliere psihopedagogică, insuficienta activitate științifică a cadrelor didactice, lipsa autorizației sanitare de funcționare, arhivarea necoresponzătoare a documentelor școlare.
În perioada imediat următoare, ARACIP va transmite notificări prin care sunt atenționate autoritățile locale și județene (după caz, IȘJ, DSP, Consiliile Locale, ISU etc.) asupra aspectelor neconforme care au fost constatate în unitățile de învățământ vizitate.
IȘJ Suceava consiliază unitățile de învățământ pentru remedierea punctelor slabe, iar până la data de 15 august 2015 va colecta și va transmite la ARACIP dovezi ale progresului realizat de acestea.