Kaufland România deschide joi un hipermarket în Vatra Dornei, judeţul Suceava, al 96-lea al reţelei la nivel naţional, planurile companiei vizând să încheie acest an cu 100 de magazine.
Potrivit unor informaţii anterioare transmise de companie, suma medie alocată pentru un hipermarket este de 6 şi 9 milioane euro, în funcţie de oraş, valoarea terenului sau suprafaţa magazinului, scrie Gandul.info.
Pentru constucţia acestui hipermarket, Kaufland a cumpărat un teren de 1,3 hectare de la firma locală Regnafor pentru 3,1 milioane lei (690.000 euro), potrivit unui anunţ al producătorului de cherestea.
De la începutul anului, Kaufland a mai deschis şase hipermarketuri în Arad, Târgu Mureş, Oradea, Târgovişte, Bucureşti şi Gherla.
Kaufland România a creat până în prezent peste 12.700 locuri de muncă directe, la sediul central din Bucureşti, în magazinele deschise, precum şi la centrele logistice situate în Parcul Industrial Ploieşti şi Turda.
Kaufland este cel mai mare retailer din România după valoarea vânzărilor, depăşind Metro Cash&Carry, Auchan şi Carrefour. Compania a înregistrat în 2013 o creştere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), în timp ce afacerile au urcat cu 13%, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). În 2012, retailerul a avut o cifră de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), în creştere cu 15% faţă de 2011, şi un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.
Retailerul a deschis primul magazin în România în anul 2005 şi este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează pe plan local reţeaua de discount Lidl.