Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Un masterand de la Universitatea din Suceava revoluţionează ştiinţa predării la clasă!

Nela Popoveniuc, profesor la Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Bacău şi masterand la Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei de la Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava a conceput o nouă metodă de predare aplicabilă la clasele din ciclul primar de învăţământ, care va fi omologată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).
„Metoda performanţelor diferenţiate”, aşa cum a fost denumită, este centrată pe elev şi poate fi aplicată în clase de până la 30 de copii, fiecare dintre ei având ocazia să iasă la tablă pe parcursul unei ore de curs, relatează monitorulsv.ro.

Pentru a putea pune în aplicare noua metodă, este necesar ca în sala de clasă să existe cinci table. Fiecare tablă va fi împărţită în cinci coloane, unde vor fi scrise exerciţii pentru fiecare elev în parte. Elevii vor fi împărţiţi la rândul lor în grupe de câte 10, echilibrate din punctul de vedere al performanţelor şcolare, iar fiecare grupă va ieşi pe rând la tablă.

Exerciţiile din fiecare coloană vor fi diferenţiate pentru nivelul de cunoştinţe ale fiecărui copil. În timp ce o grupă rezolvă un set de exerciţii, elevii rămaşi în bănci urmăresc dacă cei de la tablă rezolvă corect, iar la final îşi spun observaţiile. La finalul lecţiei, dascălul va aprecia performaţele fiecărei grupe, dar şi ale fiecărui elev în parte. Potrivit sursei citate, Nela Popoveniuc aplică deja metoda la şcoala unde predă.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*