Instituția Prefectului-Județul Suceava a organizat, la sfârșitul lunii septembrie, prima instruire cu primarii referitoare la realizarea sarcinilor ce le revin pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor prezidențiale din 10 noiembrie 2019.
La întâlnirea desfășurată în sala “Ștefan cel Mare” din Palatul Administrativ, prezidată de prefectul Mirela Elena Adomnicăi, au mai participat subprefectul Silvia Boliacu, Mihaela Ignătescu, consilier parlamentar, șeful ISU Suceava, col Costică Ghiață, și reprezentatul Serviciului de Telecomunicații Speciale, col. Mihai Dascălu.
Prefectul Mirela Elena Adomnicăi a prezentat activitățile demarate deja la nivelul Instituției Prefectului pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor.
Astfel, au fost constituite prin 2 ordine de prefect Comisia tehnică judeţeană şi Grupul tehnic de lucru, a fost demarată procedura de achiziţie publică a ştampilelor de control ale secţiilor de votare, au fost asigurate sediul şi dotarea biroului electoral judeţean, au fost stabilite cantităţile de materiale necesare votării şi s-a demarat procedura de achiziţie a acestora. Totodată, cu sprijinul primarilor a fost întocmită lista cu informaticienii pentru asigurarea serviciilor Sistemului informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.
În cadrul întâlnirii, șeful ISU Suceava, col. Costică Ghiață, a vorbit despre la condițiile ce trebuie respectate în secțiile de votare pentru a nu exista risc de incendiu și a precizat că în perioada următoare angajații de la compartimentul Inspecții al ISU vor efectua un control tematic pe această linie.
Mihaela Ignătescu s-a referit, printre altele la delimitarea secțiilor de votare care trebuie să apară afișată la fiecare secție, precizând că orice modificare în acest sens trebuie anunțată din timp.
Prefectul Mirela Adomnicăi a prezentat, la final, calendarul alegerilor prezidențiale, până astăzi fiind stabilite locurile speciale de afișaj și a fost completat Biroul electoral cu reprezentanții partidelor politice.
Campania electorală va începe la data de 12 octombrie 2019, dată la care vor fi aduse la cunoștință numărul de circumscripții electorale și numerotarea fiecărei secții de votare.
La data de 27 octombrie 2019, va fi desemnat președintele biroului electoral al secției de votare din țară și a locțiitorului acestuia, iar pentru 28 octombrie calendarul cuprinde completarea birourilor electorale ale secțiilor de votare cu reprezentanții formațiunilor politice care au propus candidați.
Calendarul mai cuprinde: 1 noiembrie 2018 – confecționarea ștampilelor birourilor electorale ale secțiilor de votare, și tot la această dată va fi pus la dispoziția partidelor care participă la alegeri un extras din Registrul Electoral.
Campania electorală se va încheia la data de 9 noiembrie, ora 7. Tot la 9 noiembrie, între orele 18-20 se vor primi cererile de votare prin intermediul urnei speciale.
Prin Hotărârea Guvernului României nr. 485/2019 a fost stabilită ziua de duminică, 10 noiembrie 2019, ca dată a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2019.
Campania electorală pentru cel de-al doilea tur de scrutin va începe la data de 15 noiembrie și se va încheia la data de 23 noiembrie, dată la care vor fi distribuite materialele electorale către președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare.
Pe 24 noiembrie, la ora 7 va începe votarea în cel de-al doilea tur de scrutin.