Produsele agro-alimentare bucovinene naturale și sănătoase, preparate cu grijă de meșteșugari locali, respectând rețetele moștenite din generație în generație, de zeci de ani, sunt mai aproape de consumatori, începând cu data de 1 martie. Fundația „Open Fields” a demarat Nord Natural – un proiect de tip „food hub” cu scopul de a crea o punte între micii agricultori, procesatorii locali și consumatori în spiritul comerțului echitabil și al unei alimentații sănătoase. Echipa Nord Natural selectează și promovează produse autentice, tradiționale din zona de nord-est a României, cu precădere, în etapa inițială, din Bucovina, potrivit Financiarul.ro.
Micii furnizori implicați în proiect sunt încurajați să păstreze ingredientele, rețetele și modul de producție tradițional. În plus, fiecare artizan aduce cu sine o poveste, despre tradiții, gastronomie și mod de a trăi.
În cadrul proiectului a fost înființat și magazinul online: www.nordnatural.ro,unde pot fi plasate comenzi ale produselor promovate de echipa Nord Natural. Magazinul de vânzări online este prietenos cu utilizatorul și include imagini relevanteale portofoliului de produse. Plata va putea fi făcută prin transfer bancar sau ramburs iar în câteva zile va fi activat modulul pentru plata cu cardul.
În regiunea de nord-est a României, la fel ca și în alte multe zone din ţară şi din lume, micii producători din domeniul agro-alimentar se confruntă cu o lipsă a pieţei de desfacere. În același timp, potenţialii consumatori de produse agro-alimentare tradiţionale, locale şi sănătoase nu au acces la acestea.Fundația „Open Fields” și-a propus să conecteze micii meșteșugari locali cu oamenii care doresc atât o experiență culinară inedită, cât și o alimentație sănătoasă, prin înființarea unui food hub.
Astfel, proiectulderulat de Fundația „Open Fields” prin Nord Natural Hub identifică micii artizani din zona de nord-est a României, care folosesc materii prime din regiunea în care trăiesc și folosesc rețete și tehnologii străvechi și îi susține, promovându-le produsele prin canalele de piață moderne și inovative. În primele 24 de luni, inițiatorii proiectul estimează că vor atrage circa 100 de mici producători.