Prefectul județului Suceava, Mirela Adomnicăi, susține că la baza deciziei de revocare a hotărârii de Consiliu Local a orașului Broșteni privind organizarea referendumului stă Legea 351 din 2001 care nu prevede posibilitarea ca un oraș să treacă la statutul de comună.
„Legea 351 din 2001 care reglementează organizarea unui asemenea referendum nu prevede posibilitatea de a organiza referendum pentru trecerea unei localități de la un statutu superior la unul inferior. Adresa către Ministerul Dezvoltării Regionare și Administrației Publice este făcută în 2016 în contextul în care Liteniul și Dolhasca doreau să organizeze un asemenea referendum local și răspunsul de la minister a venit că în primul rând temeiul legal care reglementează referendumul nu prevede trecerea de la statutul urban la cel rural și mai este invocată oportunitatea organizării, ca și punct doi al răspunsului. În răspunsul pentru Broșteni acum ne-am prevalat de această adresă de la Ministerul Dezvoltării Regionale și a Administrației Publice din 2 iunie 2016”, ne-a declarat prefectul.
Practic, răspunsul ministerului la adresa făcută de Instituția Prefectului în 2016 a venit în iunie, după ce s-au organizat deja referendumurile locale la Liteni și Dolhasca.
Potrivit adresei venite de la minister, organizarea referendumului presupune și anumite costuri de la bugetul de stat, iar pentru creșterea ratei de absorbție a fondurilor europene este nevoie de un anumit număr de UAT -uri la nivel de urban.
„Sunt aspecte de ordin legal, procedural și financiar”, care au stat la baza deciziei de anulare a hotărârii de organizare a referendumului de la Broșteni, ne-a explicat prefectul Mirela Adomnicăi.
Referendumul la Broșteni ar fi urmat să fie organizat pe 21 mai. Reprezentantul Guvernului în teritoriu susține că adresa venită de la minister în 2016 a fost transmisă încă de anul trecut tuturor primăriilor din județ.
Referendumul de la Broșteni, blocat de Instituția Prefectului