Președintele Consiliului Județen Suceava, Gheorghe Flutur, susține că județul nu va putea fi dezvoltat dacă nu se schimbă comportamentul și atitudinea instituțiilor statului. Flutur s-a declarat nemulțumit de faptul că județul Suceava se află în coada clasamentului într-o statistică a mediului de afaceri.
„Nu putem să dezvoltăm zona dacă nu schimbăm ceva. Cum Dumnezeu într-un clasament mediul cel mai prietenos din România este la Timișoara, pe locul II este Clujul, pe locul III este Bucureștiul și noi suntem undeva în coadă. Și atunci noi administrația și instituțiile statului trebuie să răspundem la această întrebare. Cum ne facem mai prietenoși cu mediul de afaceri? Dacă noi schimbăm ceva în comportamentul nostru atunci da se va întâmpla pentru suntem supărați că investitorii se opresc în Ardeal și că nu avem infrastructura necesară și nici autostradă. Va veni și asta, ne luptăm. De aceea trebuie să ne schimbăm noi atitudinea”, a spus Flutur.
Șeful administrației județene a amintit că nu este satisfăcător că se fac investiții în infrastructuara de apă și canal dacă se crează și locuri de muncă.
„Dacă la capătul asfaltului nu ma așteaptă niciun investitor…Asta este marea provocare. Sunt zone unde am dus apă și canal și nu au cu ce plăti metrul cub de apă pentru că nu au locuri de muncă”, a atras atenția președintele CJ.
El a mai amintit și proiectul referitor la autostrada Iași-Târgu Mureș și care va trece la 30 km de Fălticeni și alți 55 km de Broșteni pe Valea Bistriței, la coada Lacului Bicaz. Flutur a spus că acest proiect va începe în 2017 pe fonduri europene, fiind un grand finanțat de UE.
„Primul tronson care începe și eu nu sunt mulțumit este cel de la Iași la Târgu Neamț. Ne-am fi dorit să înceapă cel de la Târgu Neamț spre Tg-Mureș pentru că este vorba de tăiat muntele și ăla este mai scump. Dar este bine și așa. Îl am negru pe alb, l-au aprobat și mi l-au trimis și mie să îl văd. Al doilea, la insistențe noastre de modificare ale master planului au prevăzut șoseaua rapidă Siret-Suceava-Pașcani -Bacău -Ploiești-București. Practic, legătura Nord-Sud-2,5 miliarde de euro, finanțare din 2017, tot pe bani europeni. Nu va fi autostradă, ci drum rapid pe patru benzi și aici este o presiune la granița Ucrainei pentru că tot mai multe tiruri tranzitează. Va trebui să urcăm tirurile în vagoanele de tren ca să mai salvăm puțin traficul”, a spus Flutur, care a precizat că proiectul vizând autostrada cu Satu Mare nu a mai avut susținere când s-a făcut strategia de tronsport.
„Va trebui să-l reluăm și este ruta cea mai scurtă care să lege de Budapesta și Viena de noi. Nu depinde de noi, aici suntem la Consiliul Județean. Noi putem doar avansa inițiativa. Trebuie să ai forță și loby de la zero”, a subliniat șeful administrației județene.