Consiliul Județean Suceava înființează un post de director executiv la Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Suceava. Președintele Consiliul Județean, Gheorghe Flutur, motivează această funcție nouă în organigrama acestei direcții prin faptul că „mulți cetățeni care posedă act de identitate cu termenul de valabilitate expirat se află din diferite motive plecați în străinătate, întărind rândurile Diasporei și este necesară întocmirea unei evidențe a persoanelor și contactarea lor la domiciliu, mai ales în perioada lunilor de vară și în perioada sărbătorilor de iarnă când se întorc acasă, pentru a-și clarifica statutul juridic față de statul român”.
Șeful administrației județene mai arată că a crescut considerabil, la această direcție, volumul de activități de executat, respectiv soluționarea cererilor de transcriere a cetățenilor originari din Republica Moldova și Ucraina care au redobândit cetățenia română și acordarea avizului prealabil, se impune o rigurozitate mai acerbă a actului de control și întărirea disciplinei financiare și de reură umană.
Directorul executiv va avea în subordine directă Serviciul financiar-contabilitate, resurse umane și informatică, Compartimentul achiziții publice, Serviciul Administrativ, asigurare tehnico-materială și Compartimentul relații cu publicul, secretariat(fiiindu-i schimbată denumirea din Compartimentul juridic,mass-media, relații cu publicul și secretariat).Totodată, a fost desființată funcția de consilier juridic care era vacantă din cadrul fostei structuri Compartimentul juridic, mass-media, relații cu publicul și secretariat.