Licitația privind asigurarea consultanței ce vizează achiziționarea a 40 de autobuze electrice pentru societatea de Transport Public Local a fost câștigată de asocierea de firme Eurocerad International Bucureşti şi Ria Design, ambele din Voluntari, însă în competiție au fost 5 oferte.
Potrivit primarului Ion Lungu, în măsura în care „se vor mișca mai repede cei de la Ministerul Dezvoltării, pe Programul Operațional Regional, sunt șanse reale să semnăm contractual pentru cele 40 de autobuze electrice”. Contractul de finanţare pentru achiziţionarea noilor vehicule ar putea fi semnat anul acesta. Nu demult, Lungu anunța că proiectul intitulat „Electromobilitate- Vehicule electrice pentru o municipalitate verde” are finanţare europeană.
Valoarea totală a finanţării din Programul de cooperare elveţiano-român „Swiss- Romanian cooperation programe” este de 3,11 milioane de franci elveţieni, 85% reprezentând finanţare nerambursabilă, iar 15% fiind contribuţie financiară din bugetul local sucevean. Lungu spunea că primele două loturi au fost scoase la licitaţie, primul include achiziţionarea a 11 autoturisme electrice, precum şi a două furgonete electrice. Edilul a amintit că cele două furgonete vor intra în dotarea Direcţiei de Administraţie a Pieţelor şi Direcţiei de Asistenţă Socială. În cel de-al doilea lot ar urma să fie cuprinse două utilitare electrice ,o automăturători electrice şi o autocisterne electrice care vor intra în dotarea Direcţia Domeniului Public din cadrul Primăriei.
„ Începem să reînoim parcul auto al TPL, dacă în urmă cu 10 ani erau aduse primele autobuze moderne, acum le înlocuim cu autovehicule electrice. Oferta a fost văzută şi declarată eligibilă, urmând ca în perioada următoare să fie analizate şi celelalte date. Sper să fie o ofertă bună, astfel încât să putem achiziţiona cu fonduri electrice primele maşini electrice”, declarat Lungu.
Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a anunțat că achiziţionarea celor 40 de autobuze electrice ar putea scoate din impasul financiar și nu numai, societatea de transport public local de călători TPL. El a amintit că societatea are costuri foarte mari cu combustibilul care ajung la 70 la sută din costuri. TPL este subvenţionată cu 1 milion de euro pe an.
„ Avem o problemă reală la societatea de societatea de transport public local, unde costurile sunt mari, în special cele cu combustibilii, care se ridică la aproximativ 70%”, a spus Lungu.
Primarul a subliniat că au fost făcute simulări, rezultând faptul că acumulatorii electrici de la autobuze reduc cheltuielile chiar şi de 10 ori.
Edilul a avansat ideea că unica şansă ca TPL să devină rentabilă ar fi o creştere a tarifelor la bilete şi abonamente, fiind deocamdată exclusă din cauza sărăciei populaţiei. Pensionarii au parte de o compensare de 50% din valoarea integrală a abonamentului de călătorie pe toate.