Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Gheorghe Flutur: Fără perspectiva unei autostrăzi și cu proiectele de reabilitare a drumurilor naționale incluse ”pe listele de așteptare”, județul Suceava a fost abandonat

flutur bunSenatorul PNL Gheorghe Flutur susține că lipsa finanțării de la Guvern a infrastructurii rutiere din județul Suceava a izolat Bucovina „la zeci de ore distanță de Europa”.

El a făcut referire la mai multe investiții începute în județul Suceava care nu au fost finalizate, iar prin acest lucru s-a pus în pericol dezvoltarea locală și chiar regională.

Fără infrastructură, orice zonă riscă să rămână în izolare și este condamnată la subdezvoltare. În infrastructura județului Suceava, ruta ocolitoare a Sucevei, încremenită în expertize și licitații, modernizarea DN18 pe tronsonul Iacobeni-Cârlibaba-Borșa, reabilitarea DN 17B Vatra Dornei – Broșteni – judeţul Neamţ, şoselele de centură de la Rădăuţi, Câmpulung Moldovenesc şi Fălticeni, sunt obiective abandonate, la care trebuie să adaug refuzul Guvernului PSD de lua în calcul Autostrada Siret-Suceava-București”, a spus Flutur.

like-facebookPotrivit acestuia, guvernarea PSD a întârziat în mod repetat reluarea lucrărilor în vederea finalizării centurii Sucevei, „alocând în bugetele de stat fonduri ”cu pipeta” pentru continuarea investiției și amânând în permanență termenele de finalizare”.

„Drept dovadă, Legea bugetului de stat pentru anul 2015, certifica faptul că Guvernul PSD nu și-a propus să finalize celelalte două tronsoane ale centuri, propunând alocarea doar a unei părți din valoarea rămasă de finanțat. Pe 10 octombrie 2015, la Suceava, ministrul de atunci al Transporturilor confirma cu seninătate că Guvernul PSD nu are de gând să finalizeze centura Municipiului Suceava nici în anul 2016. Mai mult decât atât, nu s-a prezentat un termen credibil în care se vor relua lucrările, deci nici vorbă despre un eventual termen al finalizării rutei ocolitoare.  Au fost multe declarații contradictorii cu privire la reluarea lucrărilor și la termenul de finalizare. În mod normal nu ar fi nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase, în condiţiile în care sunt deja executate în procent de peste 90 %. Prin sistarea lucrărilor la centura Sucevei, Municipiul Suceava este sufocat. Există cartiere în municipiul Suceava unde autovehicule de mare tonaj trec pe lângă locuințe, provocând avarii și fiind un real pericol pentru trecătorii din zonele respective”, a mai spus Flutur.

Senatorul PNL a amintit și șoseaua de centură a municipiului Rădăuți, pentru care nu s-a finalizat procedura juridică în cazul terenurilor, iar lucrările  nu pot demara din cauză că societatea care are în gestiune stâlpii care susţin firele de înaltă tensiune nu acceptă deschiderea şantierului pentru că nu a primit banii pentru mutarea stâlpilor.

O situație extrem de gravă se înregistrează ca urmare a blocării lucrărilor de reabilitare, pe teritoriul județului Suceava, a Drumului Național DN18, arteră de maximă importanţă pentru traficul intern şi internaţional din nordul ţării. În timpul guvernării PSD, DN18 a ajuns să arate mai degrabă ca o uliță abandonată decât ca un drum național”, a spus Flutur.

El susține că starea drumului crează dificultăți în activitatea zilnică a locuitorilor din zonă, a șoferilor aflați în tranzit, precum şi turiştilor care vin să viziteze Bucovina. Localitățile traversate de DN18, aflate pe raza judeţului Suceava, respectiv Ciocăneşti, Botoş, Valea Stânei şi Cârlibaba, rămân condamnate în continuare la izolare. Flutur spune că agenţii economici din zonă nu mai găsesc firme de distribuţie care să-i aprovizioneze.

Firmele de transport persoane care efectuează curse în zonă intenționează să suspende traseele din cauza stării DN18. Foarte mulţi turiști care intenţionează să traverseze județul Suceava spre Maramureş, se întorc din drum. Pe această arteră, astăzi plină de gropi, se află comuna-muzeu Ciocănești, unde anual se desfășoară evenimente recunoscute la nivel internațional”, spune senatorul.

Flutur a amintit și de faptul că în anul 2011 s-a luat decizia de modernizare a tronsonului Iacobeni-Borşa-Moisei de pe DN18, care trebuia finalizat în 2013, însă s-au efectuat doar 5% din lucrări.

„Județul Suceava, Bucovina, Regiunea de Nord-Est și întreaga Moldovă nu beneficiază de minimul necesar de obiective de investiții în infrastructura de transporturi iar orizontul de timp în care Guvernul PSD vedea realizarea celor câteva obiective din Master Planul General de Transport, extrem de puține, este inacceptabil. Perspectivele au fost mutate către 2030, ceea ce este o bătaie de joc la adresa întregii zone. Deși am solicitat miniștrilor PSD, prin numeroase interpelări și declarații politice, includerea în Master Planul a unei Autostrăzi Nord – Sud care să treacă și prin județul Suceava, acest document strategic pentru infrastructura de transport a României consideră în final că Bucovina este o regiune de rangul al doilea prin care nu merită să treacă vreo autostradă. Fără perspectiva unei autostrăzi și cu proiectele de reabilitare și modernizare a principalelor drumuri naționale incluse ”pe listele de așteptare”, județul Suceava a fost abandonat, izolat și condamnat, de către guvernarea PSD, la anonimat și subdezvoltare. Nu o zonă săracă, ci una dezvoltată economic înseamnă securitate la graniţa de est a UE”, a menționat parlamentarul.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*