Municipiul Rădăuți se confruntă cu un blocaj total. Și asta deoarece nu poate fi operată o rectificare bugetară în lipsa unui consiliu local, iar acest lucru duce la imposibilitatea efectuării unor serii de plăți extrem de necesare.
Ca o consecinţă a imposibilităţii rectificării bugetului local al municipiului Rădăuţi pentru trimestrul IV al acestui an, se previzionează blocarea activităţii Spitalului Municipal Rădăuţi, imposibilitatea achitării salariilor profesorilor şi a drepturilor de natură salarială stabilite prin hotărâri judecătoreşti, precum şi imposibilitatea achitării salariilor pentru angajaţii proprii, deşi sumele necesare au fost alocate de către Guvern.
Astfel, la solicitarea prefectului judeţului Suceava a avut loc o şedinţă de lucru la care au participat pe lângă salariaţii Primăriei Rădăuți şi specialişti din cadrul Agenţiei Judeţene a Finanţelor Publice Suceava, în urma căreia s-a concluzionat că nu poate fi operată o rectificare bugetară în lipsa consiliului local, fiind o atribuţie exclusivă a acestuia, astfel că s-a solicitat punctul de vedere al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, al Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Afacerilor Interne.
Prefectul judeţului Suceava, Constantin Harasim, a identificat ca şi soluţie, completarea articolului 132 din Legea nr.115/2015, în sensul organizării de alegeri parţiale pentru consiliul local în perioada imediat următoare, prin excepţie de la termenul de un an prevăzut în textul acestui act normativ, în care nu se mai organizează alegeri pentru consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti
În formularea acestui proiect de ordonanţă de urgenţă, s-a avut în vedere faptul că, prin organizarea de alegeri parţiale pentru alegerea Consiliului Local Rădăuţi s-ar debloca în totalitate activitatea acestei autorităţi a administraţiei publice locale în condiţiile în care viceprimarul ales poate exercita atribuţiile primarului pe durata suspendării mandatului acestuia sau a vacanţei funcţiei.