Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Ioan Balan, despre construcţia autostrăzii Chişinău- Suceava- Satu Mare: Va scoate din izolare o zonă foarte mare

ioan balanProiectul unei autostrăzi Chişinău-Satu Mare care să treacă prin Iaşi şi Suceava, susţinut, la Suceava, şi de preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, ar fi benefic pentru românii din trei ţări. Cel puţin asta susţine vicepreședintele PNL pentru regiunea de Nord Est, deputatul de Suceava Ioan Bălan.

like-facebookLiderul liberal a declarat, marți, că de la podul de flori este important să se treacă la proiecte curajoase, care să realizeze interconectarea românilor din nord-estul ţării, al celor din Republica Moldova şi al celor din nordul Bucovinei cu Europa.

Potrivit lui Bălan, proiectul autostrăzii Chișinău-Satu Mare este prioritar pentru dezvoltarea acestei zone care are nevoie de un program complex de investiţii publice.

Liderii liberali din judeţele din regiunea nord-est au convenit că pentru judeţele din această zonă este nevoie de un program complex de dezvoltare în care construcţia de autostrăzi şi drumuri expres să fie o prioritate. Infrastructura de transporturi este motorul dezvoltării”, a declarat Ioan Balan.

Ioan Bălan susţine că regiunea de nord-est are nevoie de un program de mari investiţii publice în special în ceea ce priveşte infrastructura rutieră şi conectarea ei cu reţeaua de autostrăzi din vestul Europei.

„Chiar discuţiile cu preşedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, care a fost la Suceava săptămâna trecută, au evidenţiat nevoia unei interconectări între Chişinău şi reţeaua de autostrăzi din vestul Europei care să treacă prin Iaşi şi Suceava”, a spus Balan.

În opinia sa, podul de flori e important ca simbol, dar trebuie depăşită simbolistica şi făcute lucruri concrete.


„Salutăm iniţiativa preşedintelui Republicii Moldova de a face parte din acest proiect pentru o autostradă Chişinău-Satu Mare. Această autostradă va scoate din izolare o zonă foarte mare formată din nordul şi estul României şi va genera creştere economică într-o perioadă scurtă de timp. O asemenea investiţie este benefică şi Republicii Moldova, dar şi românilor din nordul Bucovinei. Românii din Ucraina şi Republica Moldova vor fi mai aproape de Uniunea Europeană[…] Această autostradă nu e un capriciu nici al preşedintelui Nicolae Timofti, nici al liderilor politici şi administrativi din Republica Moldova şi din nordul şi nord-estul României, ci este o necesitate. E singura cale ce deschide această zonă geografică către vest, care înseamnă Europa, care înseamnă dezvoltare”, a spus Bălan.
Vicepreşedintele liberal a menţionat că proiectul autostrăzii nordului este complementar proiectului autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş şi că un program de investiţii în infrastructura rutieră în regiunea nord est va genera creşterea economică a întregii zone.
Potrivit acestuia, autostrada nordului a fost inclusă în proiectele guvernamentale din 1996 când prin Legea 71/1996 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, una din autostrăzile prevăzute era Cluj-Napoca – Dej – Bistriţa – Suceava – Botoşani – Ştefăneşti, iar în anul 2006 Guvernul a propus un nou plan aprobat prin Legea 363/ 2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I – Reţele de transport în care se propune autostrada Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireşu Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Această autostradă este  inclusă şi în Strategia pentru transport durabil a Guvernului României, pe perioada 2007-2013 şi 2020, 2030 în tabelul de concordanţă privind proiectele prioritare în domeniul rutier, identificate de România împreună cu Uniunea Europeană, care urmează a fi realizate până în anul 2015 şi în continuare.

Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*