Polițiștii au descoperit că şoferul de camion care a provocat moartea unei fetiţe de nici doi ani şi a mamei sale se temea că va fi prins cu nereguli. Autroritaţile au descoperit că autotrenul, înmatriculat în Suceava, avea un magnet instalat pe tahograf. Acest lucru îl ajuta pe șofer să păcălească timpii obligatorii de conducere și de odihnă şi viteza pe care trebuie să o respecte.
Şoferul autocamionului a provocat tragedia după ce a întors pe contrasens pe autostradă, de frica unui echipaj ce făcea controale în zonă, despre care a aflat prin staţie.
Victimele nu au mai avut nicio şansă după ce au izbit din plin remorca aflată de-acurmezişul benzilor de circulaţie. Fetiţa a murit pe loc, iar mama ei, o avocată din Cluj Napoca, s-a stins câteva ore mai târziu, la spital.Șoferul de camion care a ucis o fetiță de un an și 9 luni și pe mama ei, lângă Pitești, a fost reținut și anchetatorii cer judecătorului arestarea preventivă pentru 29 de zile.
Poliţiştii Biroului de Poliție Autostrada A1 au reținut șoferul camionului care a fost implicat în accidentul rutier de pe A1, de marți de dimineață. Este vorba de un bărbat de 49 de ani, din comuna Vadu Moldovei, judeţul Suceava.
Acesta a mers pe contrasens și a vrut să întoarcă și a încadrat mastodontul pe toate benzile de circulație, moment în care un BMW condus de un bărbat de 30 de ani, din Cluj-Napoca, care circula regulamentar pe sensul către Bucureşti, nu a putut evita impactul şi a intrat în coliziune cu autotrenul.
În urma impactului, fetița de un an și 9 luni și soția șoferului BMW-ului au murit, copila pe loc, femeia de 25 de ani la spital.
În cursul nopţii de 17 spre 18 august a.c., în jurul orei 01:00, poliţiştii au fost anunţaţi despre producerea unui grav accident pe Autostrada A1, la km 106, în apropiere de una dintre ieşirile spre municipiul Piteşti.
Din cercetări s-a stabilit că un bărbat de 49 de ani, care conducea un ansamblu rutier format din cap tractor şi semiremorcă, ar fi condus pe contrasens, pe sensul de deplasare către Bucureşti. Bărbatul ar fi efectuat o manevră de întoarcere, încadrându-se în efectuarea unui viraj la stânga în larg, pentru a se încadra pe o altă bretea de ieșire de pe autostradă, manevră prin care a ocupat atât banda 1 şi 2 de pe firul de deplasare către Bucureşti, cât şi banda de urgenţe. În aceste condiţii, un autoturism condus de un bărbat de 30 de ani, din Cluj-Napoca, care circula regulamentar pe sensul către Bucureşti, nu a putut evita impactul şi a intrat în coliziune cu semiremorca ansamblului rutier. Din păcate, în urma impactului a rezultat decesul a doi dintre cei trei ocupanţi, respectiv o fetiţă de aproape 2 ani şi o tânără de 25 de ani, din Cluj Napoca. Din cercetările efectuate de poliţiştii din cadrul Biroului de Poliție Autostrada A1 s-a stabilit şi că bărbatul de 49 de ani, care conducea TIR-ul, avea montat un dispozitiv pe aparatul tahograf, care împiedica înregistrarea timpilor de odihnă și de conducere. Ambii conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
Sursa: tirmagazin.ro