Joi 21 Noiembrie 2024, Actualizat 12:00 am

Situaţie ciudată: morţii, somaţi de Primăria Suceava să plătească dările locale

Primăria Suceava îi somează în scris şi pe morţi să achite taxa de salubrizare şi impozitul pe locuinţă. Asta în condiţiile în care instituţia eliberează certificatele de deces. Problema este că administraţia locală nu dispune de o bază de date la care să aibă acces atât angajaţii de la Taxe şi Impozite, cât şi cei de la Starea Civilă. Pe de altă parte, nici moştenitorii persoanelor decedate nu se grăbesc să depună documentele de succesiune, scrie Adevarul.ro.

Angajaţii Primăriei Suceava îi somează şi pe decedaţi să plătească taxele locale. Mai mulţi suceveni s-au plâns pe reţelele de socializare că au primit plicuri acasă de la municipalitate pe numele unor persoane decedate pentru a plăti fie taxa de salubritate, fie impozitul pe locuinţă. Culmea este că pe plicul cu antetul primăriei, lângă numele defunctului scrie „decedat”. „Şi apropo… ştiţi că la Primăria Suceava se plătesc taxe şi pentru morţi. Sunt păţit. M-am dus cu certificatul de deces anul trecut şi îmi zice una ….mort …nemort …până nu faceţi succesiunea trebuie să plătiţi. Mă uit la ea…Dna …cum dracu să plătească taxa de salubrizare dacă el a murit….ea: asta e legea…..e mort…nu produce gunoi, dar plăteşte. Am şi chitanţă …scrie pe ea numele şi în paranteză “decedat”…a achitat taxa de.. ”, a scris suceveanul Mircea Turculeţ pe Facebook.

Un alt sucevean, Cezar Doru, susţine că a făcut succesiunea după ambii părinţi decedaţi însă chiar şi în aceste condiţii primeşte somaţii de la primărie ca să plătească taxa de salubritate pe numele decedaţilor.
„În 2018 au avut milă să plătesc doar pentru unul. Am actele doveditoare cu decesul părinţilor, unul în 1999 şi mama în 2013. De atunci plătesc taxa de salubritate, cu toate că am dus acte doveditoare. Şi până la urmă nu trebuia să duc eu. Starea Civilă unde se înregistrează tot este în baza lor de date. ”, a scris Cezar pe Facebook.

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat că instituţia nu are o bază de date centralitzată pentru taxe, impozite şi decese. Alesul local a mai spus că angajaţii primăriei nu au voie să facă modificări în ceea ce priveşte proprietatea fără să aibă documente de la familie, mai exact, actele de succesiune. Cât priveşte taxa de salubritate, Lungu a spus că impunerea se face în baza listelor transmise de Asociaţiile de proprietari. Asociaţiile sunt obligat să actualizeze informaţiile.

Citeste mai mult: adev.ro/pl270r


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*