Vineri 22 Noiembrie 2024, Actualizat acum 326 zile 12:00 am

Instruire a silvicultorilor pe tema pazei gratuite la cei care dețin sub 30 ha de pădure

La sediul Direcției Silvice (DS) Suceava a avut loc, săptămâna aceasta, o întâlnire cu șefii de ocoale silvice din subordinea DS, conducerii ocoalelor silvice private și Gărzii Forestiere Suceava.

Potrivit directorului Direcției Silvice Suceava, Sorin Ciobanu, subiectul ședinței a constat în aplicarea H.G. nr. 864/2016 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care desfăşoară activităţi economice, dacă suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau egală cu 30 ha” şi a Procedurii de acordare de la bugetul de stat a costurilor serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate privată a persoanelor juridice şi fizice care nu desfăşoară activităţi economice, dacă suprafaţa proprietăţii forestiere este mai mică sau egală cu 30 ha.

Pentru ambele categorii de proprietari, hotărârea prevede documentele care trebuie depuse la ocolul silvic de către titularul dreptului de proprietate, anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an. În situația în care documentația depusă de proprietarul fondului forestier este conformă, ocolul silvic întocmește cererea de decontare și fișa de calcul a sumelor pentru asigurarea serviciilor silvice și le transmite gărzii forestiere în vederea decontării, trimestrial.

La instruire au participat și responsabilii cu derularea acestui act normativ care a intrat în vigoare începând din decembrie 2016. Potrivit lui Ciobanu, beneficiarii ajutorului de minimis acordat prin prezenta schemă sunt întreprinderile, persoanele juridice şi fizice care desfăşoară activităţi economice, care au în proprietate fond forestier cu suprafaţa totală mai mică sau egală cu 30 ha, precum şi care îndeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevăzute în schema ajutorului de minimis.

Documentele depuse de proprietari la ocolul silvic și contractul de servicii silvice/administrare,cu dovada că acesta a fost înregistrat la garda forestieră se transmit anual, la prima cerere de decontare către garda forestieră.

Garda Forestieră verifică documentele primite și în situația în care sunt conforme avizează fișa de calcul, întocmește decontul justificativ privind acordarea alocațiilor bugetare proprietarilor de păduri și transmite documentația centralizat pe ocoale silvice către structura coordonatoare din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură.

Structura coordonatoare din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură verifică documentația și o transmite pentru realizarea deconturilor aferente direcției care gestionează bugetul din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. De aici, drumul deconturilor are alt traseu. Direcția care gestionează bugetul din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură analizează documentația și transmite plățile către garda forestieră care efectuează plățile către ocoalele silvice ce asigură serviciile silvice.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*