Internaționalizarea învățământului superior românesc constituie unul dintre elementele centrale ale modernizării educației din țara noastră, multe dintre universități asumându-și acest obiectiv prin adoptarea unor strategii instituționale de internaționalizare. În cadrul eforturilor de atragere a unui număr cât mai mare de studenți străini şi de stabilire a unor parteneriate cu instituții similare din diverse state ale lumii, participarea la târguri internaționale a devenit o prioritate a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, prezentă în ultimii ani la evenimente de acest gen derulate în Turkmenistan, China, Maroc, Ecuador etc.
În zilele de 3-5 noiembrie 2016, în orașul Tashkent, compania uzbecă „ITE Uzbekistan” în parteneriat cu British Council a organizat târgul „International Study Uzbekistan Expo – 2016”. Desfășurat în Palatul Tineretului din capitala țării, deschis oficial de gazde, în persoana doamnei Nigora Khasanova, și de domnul Christopher Allan, Ambasadorul Marii Britanii în Uzbekistan, târgul a urmărit să prezinte oferta educațională a unor universități din Europa și Asia, între participanți numărându-se și universitatea suceveană, interesată de un bazin de recrutare care se cifrează la circa 600 mii de absolvenți de liceu anual.
Interes deosebit în rândul vizitatorilor au provocat programele de masterat și doctorat ale USV, dar și cele de licenţă, precum și aspectele legate de condițiile de admitere, taxele de studiu, infrastructură, potențialul de dezvoltare al universității, siguranța campusului etc. Participarea reprezentanților USV (trei profesori și doi studenți) la târgul internațional din Uzbekistan a fost posibilă grație grantului „Promovarea și dezvoltarea dimensiunii internaționale a USV”, cod CNFIS-FDI-2016-0105, finanțat prin Fondul de Dezvoltare Instituțională al MECTS. Următoarele prezențe ale universitarilor suceveni în cadrul campaniei de promovare a ofertei educaționale sunt programate la târgurile din Kiev (Ucraina) și Astana (Kazahstan).