Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Ion Lungu, despre Gara Ițcani: În acest moment se lucrează la reabilitarea acoperișului. Facem eforturi pentru finalizarea lucrărilor

gara itcani 12Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, susține că Gara din Ițcani reprezintă una dintre prioritățile municipalității sucevene și se fac eforturi pentru a se asigura banii necesari în vederea finalizării lucrărilor la clădirea respectivă.

„O clădire foarte importantă pentru municipalitate este Gara din Ițcani, monument istoric, care este în curs de consolidare şi modernizare. În acest moment se lucrează la reabilitarea acoperișului. Este prinsă în Programul Centenar 2018 şi împreună cu domnul preşedinte al Consiliului Județean, Gheorghe Flutur, facem eforturi pentru asigurarea sumelor necesare pentru finalizarea lucrărilor. După ce am avut onoarea ca în anul 2007, să inaugurăm modernizarea gării Burdujeni şi în acest an Sinagoga din Suceava, cea mai veche clădire din oraş, ne bucură faptul că o altă clădire simbol a orașului este în curs de modernizare”, a precizat Ion Lungu.

like-facebookGara a fost construită în anul 1871 în satul Ițcani pe atunci localitate de frontieră în Austro-Ungaria, iar astăzi cartier al Sucevei). Între anii 1871-1918, Gara Ițcani a fost gară de frontieră austriacă. Ea se află localizată pe Strada Gării nr. 4.Gara Suceava Nord-Ițcani a fost inclusă în lista  monumentelor istorice
 Gara Ițcani (Suceava-Nord) este o construcție cu două niveluri. Ea a fost realizată după modelul unor gări austriece ale vremii respective, din zona central-europeană, într-un autentic stil romantic, caracterizat printr-un plan dreptunghiular, bolți pe arce de ogivă, arce și arcade frânte la cheie, creneluri și turnulețe de colț, de factură neogotică. Peronul gării este acoperit și are o feronerie frumos lucrată. Gara impresionează prin măreția formelor și bogăția elementelor arhitecturale de factură neogotică.
Lângă Gara Ițcani a fost construit și un depou de locomotive, care era unul dintre cele mai mari din zona Bucovinei. În jurul gării s-au construit locuințe ale personalului feroviar care se ocupa de întreținerea căii ferate.
Din anul 1881 și până în anul 1902, Guvernul Regatului României a închiriat de la guvernul austriac jumătate din stația Ițcani, pentru a o folosi drept gară și vamă românească la vechea frontieră.
Până în anul 1918, clădirea gării a servit drept un important nod feroviar în traficul de călători și mărfuri pentru tranzitul în interiorul Austro-Ungariei, dar și pentru România. Ea era punct de frontieră între România și Austro-Ungaria, pe teritoriul austriac, în timp ce pe teritoriul României gara corespondentă era Gara Suceava (Burdujeni).

După Unirea Bucovinei cu România, satul Ițcani a devenit parte a Regatului României, iar pichetul de grăniceri s-a desființat. În perioada interbelică, gara era trecută în nomenclatorul CFR sub denumirea de Gara Ițcani. În anul 1939, denumirea Gării Ițcani s-a schimbat în cea de „Aron Pumnul”, revenindu-se la denumirea inițială abia în 1944.
Gara Suceava Nord a avut o perioadă de glorie în anii ’50-’60 ai secolului al XX-lea, ea fiind renovată și adaptată cerințelor vremii. Pentru o perioadă, aici a funcționat și un cinematograf. Începând din anul 1963 denumirea gării a fost schimbată în cea de Stația CFR Suceava Nord.

Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*