Autoritatea Națioanlă de Turism a semnat, marți, contractul de finanțare cu Primăria Câmpulung Moldovenesc pentru tronsonul II al pârtiei de schi de pe masivul Rarău. Primarul municipiului, Mihăiță Negură, ne-a declarat că acest moment era de mult așteptat de locuitorii din zonă, dar și de turiști, iar miercuri va fi dat ordinul de începere a lucrărilor a cărei licitație a fost câștigată de asocierea firmelor SC Acomin SA Cluj-Napoca şi SC Instcomp SA Suceava.
Numai că dat fiind faptul că Instcomp se află în insolvență, lucrarea a fost subcontractată SC Maghebo SRL din Câmpulung Moldovenesc.
„Mă întorc de la București de la semnarea contractului de finanțare cu suma de 18 milioane de lei sau patru milioane de euro. Mâine dăm ordin de începere lucrărilor și sperăm ca vremea să țină cu noi și tronsonul I să fie gata. Fac precizarea că banii au fost alocați doar pentru acest tronson. Acum va trebui să ne ocupam de avizele pentru tronsonul II pentru că ne dorim ca și acesta să fie finalizat. Turismul este un domeniu care poate revigora zona nu numai municipiul. Sunt mii de turiști, dar și oameni de afaceri din turism care își doresc să fie deschisă această pârtie”, a spus edilul municipiului.
Proiectul pentru construirea Pârtiilor Rarău – Câmpulung Moldovenesc a fost aprobat în aprilie 2009, printr-o hotărâre a guvernului Boc, şi urma să fie finanţat din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin programul „Schi în România”. Chiar ministrul de atunci al turismului, Elena Udrea, a ajuns la Câmpulung Moldovenesc pentru semnarea contractului de finanţare.
Valoarea totală a proiectului era de 107,6 milioane de lei, perioada de executare a lucrărilor fiind 2011-2014. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor a fost câştigată de asocierea firmelor SC Acomin SA Cluj-Napoca şi SC Instcomp SA Suceava. Pârtiile sunt amplasate în partea de sud-est a Staţiunii Câmpulung Moldovenesc, pe versantul nordic al Muntelui Rarău.
Lucrările la pârtia de schi de pe Masivul Rarău sunt blocate din 2012, după ce Guvernul PSD nu a mai contribuit cu fonduri pentru finanţare, iar cele două firme care au executat lucrări au solicitat Primăriei Câmpulung Moldovenesc să achite restanţele de plată de 7,1 milioane de lei. Municipalitatea a atacat în instanţă una dintre firmele care execută investiţia pentru că nu a predat lucrarea la timp, în iulie 2012, şi că aşteaptă decizia instanţei.
Traseul pârtiei de schi se va desfăşura începând de la cota 1.564 metri pe o distanţă de 4.200 de metri, până la cota 765 de metri, pe două tronsoane continue, separate doar de gradul de dificultate şi de staţiile de telegondolă. Lăţimea pârtiei variază între 27 de metri la cota de plecare şi ajunge până la 86 de metri în preajma staţiei intermediare a telegondolei.
Transportul pe cablu se va face cu sistem de telegondolă cu opt locuri şi se va desfăşura liniar între zona de plecare a pârtiei de schi şi zona de sosire din partea inferioară. Primul tronson al pârtiei are o lungime de trei kilometri, urmând ca apoi să fie începute lucrările la cel de-al doilea tronson, cu o lungime de 1,4 kilometri. Municipiul Câmpulung Moldovenesc a fost declarat staţiune turistică de interes naţional în anul 2005.