Deputatul PNL Ioan Bălan susține că Tarom este „emblema disprețului față de români – bilete de avion business class către cea mai săracă regiune din UE”. Deputatul de Suceava speră ca noul ministru al Transporturilor, Petru Sorin Bușe, să analizeze cu maximă seriozitate managementul defectuos de la Compania Tarom și să stopeze disprețul pe care compania îl manifestă față de români, se arată într-un comunicat de presă.
„Sunt multe instituții și companii în România care continuă să își bată joc de români, însă Tarom este de departe liderul acestora. Orice român care ar vrea să ajungă de la București la Suceava se gândește de două ori înainte să facă acest drum. Dacă ar lua trenul, știe încă din Gara de Nord din București că va face cel puțin 8 ore pe drum, dacă nu cumva a plouat prin Moldova și atunci mai trebuie să adauge 1-2 ore de întârziere ! Dacă ar vrea să meargă cu autoturismul, știe că mai mult de jumătate din drum, în special de la Roman la Suceava, calitatea asfaltului este mai proastă decât în perioada comunistă și dacă mai respectă și regulile de circulație cu privire la viteza legală, tot 8-9 ore va face pe drumul până la Suceava. Așadar, în această stare jalnică a infrastructurii de transport terestre, cel mai rapid mijloc de transport până în Bucovina ar trebui să fie pe calea aerului, cu avionul. Teoretic da, nu și practic ! Ceea ce se întâmplă în prezent cu transportul asigurat de Tarom va face și obiectul unei interpelări adresate de mine către ministrul de resort”, spune deputatul PNL.
Ioan Balan se declară nemulțumit de faptul că, în ciuda investițiilor făcute la Aeroportul Internațional ‘Ștefan cel Mare’ de la Salcea (Suceava), acesta nu este exploatat la capacitate maximă, ci este tratat ca o „biată haltă de tren”.
„Începând cu anul 2010 s-au investit bani serioși în Aeroportul de la Suceava, atât din bugetul național, cât și din fonduri europene nerambursabile. Am sperat și ne-am luptat să facem din acest aeroport nu doar unul internațional, ci și unul care să ne aducă acasă frații plecați la muncă în străinătate și să ne lege real de capitala țării. În cei șase ani care au urmat, Gheorghe Flutur și cu mine am făcut eforturi importante pentru ca investițiile să nu bată pasul pe loc și pentru ca astăzi să putem spune că aeroportul are pistă nouă și sigură, poate mai bună ca la București, un terminal de călători foarte modern, cu nimic mai prejos decât terminale din Vestul Europei și chiar și unul dintre cele mai performante sisteme de aducere la sol a aeronavelor, mai ales atunci când condițiile meteo nu sunt tocmai prietenoase. Cu toate astea, în luna mai Tarom a avut doar 22 de curse către București, iar în luna iunie și mai puține, doar 19. Mai mult, aeronavele au ajuns să circule pe jumătate goale, deși în trecut se circulă cu casa închisă, iar mulți călători nu prindeau bilet ! M-am întrebat cum de s-a ajuns la această situație și de ce românii nu se mai urcă în avioanele Tarom. Răspunsul a venit aproape instantaneu ! Prețul ! Spre Suceava se zboară în cea mai mare parte la clasa business, de parcă s-ar merge la Washington, Tokyo sau în Dubai, nu în cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană. Însăși definirea biletelor ca fiind business class este o mare înșelătorie și o adevărată bătaie de joc, pentru că nu există nici o diferență de servicii între clasa economică și cea de business, perdeluța despărțitoare între aceste locuri fiind trasă după cum au chef însoțitorii de zbor: mai în față sau mai la mijlocul aeronavei. Nu diferă nici paharul de apă primit la bordul avionului și nici punguța de alune. Aceleași condiții, dar prețuri diferite ! De aceea prețul unui bilet a ajuns să coste și peste 300 de euro, deși la banii ăștia te duci și te întorci din orice capitală europeană și îți mai rămân și bani de buzunar. Companiile private care au intrat de curând pe piața românească pot să ofere bilete de avion și la 80 de lei, însă la Tarom dacă prinzi cu 1.500 de lei poți să te consideri norocos ! Cum oare se pot asigura prețuri atât de mici la companiile private, iar la Tarom sunt și de 20 de ori mai mari, deși Tarom are condiții favorizante în România ?! Aici cred că ar trebui să răspundă conducerea Tarom, care încasează salarii de zeci de mii de euro lunar și a băgat deja această companie cu un picior în groapă”, susține Bălan.
Deputatul PNL, Ioan Balan, solicită ministrului Transporturilor și managerului Tarom regândirea de urgență a strategiei și a planului de zboruri interne, în special către Suceava.
„Dacă se va menține aceeași strategie păguboasă de până acum, falimentul Tarom nu este departe, ori fiecare contribuabil român va trebui să bage mâna în buzunar ca să mai acopere găurile făcute de managementul defectuos ! De aceea, solicit atât ministrului Transporturilor cât și managerului Tarom să trateze cu maximă seriozitate problemele semnalate de mine. Noi, spre Bucovina nu avem nevoie de clasa business, așa cum mai toate companiile europene au renunțat la această facilitate ! Avem nevoie de prețuri mici la bilete și de curse mai numeroase. Avionul trebuie să fie un mijloc de transport pentru orice buzunar ! Zborurile pot fi profitabile cu bilete ieftine, pentru că nu se va mai merge cu avionul gol, ci cu el plin și, de ce nu, cu avioane mai mari. Avem nevoie de o alternativă de transport ieftină și rapidă, care să compenseze dezastrul în care se află infrastructura feroviară și rutieră din regiune. Solicit conducerii Tarom, mai ales acum în plin sezon de vacanțe, să dubleze cursele București-Suceava, cu cel puțin o aeronavă ATR de 68 de locuri. Aștept un răspuns urgent și profesionist de la noul ministru, atât eu, cât și turiștii care vor, dar nu prea au alternative ca să ajungă la mănăstirile din Bucovina și la cetățile lui Ștefan”, a mai adăugat deputatul Ioan Balan.
Domnul Balan e un mare dobitoc. TAROM are mari probleme tocmai pentru ca oameni ca el si-au bagat labele si au tras compania in jos.
Sa aduca BlueAir sau WizzAir la preturi mici, daca tot considera ca Suceava are potential. Pana atunci, TAROM are 5 zboruri pe zi catre Iasi si vinde foarte multe bilete business, asa ca nu vad de ce le-ar elimina sau ar oferi zboruri la 50 de lei!