Începând cu anul școlar 2011-12 și până în prezent, Școala Gimnazială Nr.1 Suceava și prof. gr.I Sabin Edmond Emanuel coordonează competiția internațională de matematică în limba franceză Mathématiques sans frontières, nivel liceu, și Mathématiques sans frontières Junior, nivel gimnaziu.
În anul şcolar 2015-2016 s-au obţinut următoarele premii şi menţiuni: MSF : 3 premii I, 13 premii II, 9 premii III şi 21 menţiuni (rezultate pe țară), județul Suceava: 1 premiu I, 8 premii II, 5 premii III şi 10 menţiuni, MSF Junior : 27 premii I, 34 premii II, 34 premii III şi 24 menţiuni (rezultate pe țară), Județul Suceava: 2 premii I, 11 premii II, 10 premii III şi 6 menţiuni .
Proiectul este realizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Suceava și Asociația cultural-științifică Mathématiques sans frontières din Strasbourg, Franța, având la rându-i ca parteneri pe Réctorat de l’Académie, Inspection Pédagogique Régionale, Institut de Recherches sur l’Enseignement des Mathématiques tot din Strasbourg, Franța.
Mathématiques sans frontières/Matematici fără graniţe este un concurs între clase care rezolvă exerciţiile de matematică aplicată în echipă, sub ghidarea profesorului clasei, la simulare, şi sub supravegherea altor cadre didactice la concurs. Redactarea explicaţiilor/justificărilor se face în franceză pentru exerciţiile 2-13 (MSF)/2-9 (MSF Junior) şi în altă limbă modernă, la alegere, pentru exerciţiul 1, având ca timp de lucru o oră şi 30 de minute pentru elevii claselor IX-XI şi 50 de minute pentru cei din clasele V-VIII. Subiectele şi baremul de corectare se primesc din Franţa, on-line, şi se transmit în şcolile participante în acelaşi mod.
Două Comisii Naţionale de Evaluare, una pentru Mathématiques sans frontières şi una pentru Mathématiques sans frontières Junior, evaluează lucrările, iar validarea rezultatelor/premiilor se face de către echipa internaţională din Franţa, echipă care trimite şi diplomele respective.
Fiecare şcoală participantă înmânează diplomele şi premiază clasa sau clasele respective prin sponsorizări, conform Calendarului general.
Concursul a cunoscut, an de an, o participare numeroasă în România. Anul acesta au participat 11,733 de elevi, de la 463 de clase, din 21 de județe.
Creşterea numerică a participanţilor se datorează următoarelor aspecte:
– participarea întregii clase ce lucrează în echipă,
– exerciţii ce permit tuturor elevilor să participe la găsirea soluţiilor,
– exerciţii prezentate sub formă ludică, făcând apel la calităţi şi competenţe care dezvoltă caracterul aplicativ al matematicii,
– desfăşurarea simulării/concursului la aceeaşi dată/oră şi cu acelaşi subiect, pentru toţi participanţii, indiferent de localitatea de domiciliu,
– limba străină folosită la redactarea rezolvărilor/justificărilor marchează dorinţa afişată de a depăşi graniţele dintre ţări și de a stimula comunicarea,
– organizarea autonomă a echipelor naţionale, cu suport permanent din partea echipei coordonatoare din Franța,
– elevilor li se oferă recompense pentru participare şi obţinere de rezultate deosebite.
– echipa franceză coordonatoare concepe subiectele ţinând cont de curricula naţională a fiecărei ţări participante la concurs şi de Planul Cadru European PISA.