Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Meniu digital pentru cafenele din Suceava

Foto:ziarulevenimentul.ro

Foto:ziarulevenimentul.ro

După ce a terminat armata în anul 2000, Edi Marian Timofte a devenit gardian public, apoi s-a angajat la Serviciul de taxe şi impozite al Primăriei Fălticeni. Între timp a făcut şi Facultatea de Administraţie Publică şi şi-a găsit de muncă la Inspectoratul de Jandarmi.
like-facebook
Tata a fost jandarm, iar eu m-am hotărât să activez în acest domeniu după ce am văzut un documentar la televizor. Când am lucrat la Piatra Neamţ am făcut şi patrulă, am făcut parte din echipa de intervenţie, după care m-am transferat la dispecerat”, ne-a spus tânărul.

În 2010, Edi Timofte s-a pensionat pe caz de boală, cu drept de revenire în rândurile jandarmilor. Are probleme cu coloana vertebrală. Statul acasă degeaba nu i-a plăcut. A simţit nevoia să-şi găsească o activitate care să nu-l solicite din punct de vedere fizic şi a găsit informatica.

În copilărie, Edi nu a fost pasionat de informatică, însă avea aplecare spre ştiinţele exacte. Şi-a cumpărat primul calculator personal în 2007, însă îl folosea doar pe post de casetofon. Asculta muzică şi nu ştia să folosească alte programe.

Mi-am cumpărat primul calculator 2007, era un calculator foarte slab. Atunci nu am făcut programare. Pentru mine calculatorul în 2006 era un fel de casetofon”, a precizat bărbatul.

În 2010, viaţa lui Edi s-a schimbat complet. Stând acasă, a luat legătura cu un prieten de-al său informatician, stabilit în Marea Britanie, şi i-a cerut să-l înveţe câte ceva despre programare şi nu numai.

„Am stat nopţi la rând şi am urmărit tutoriale. Am luat-o de la zero. Am învăţat pas cu pas cum se face un site şi în final am reuşit. A fost greu, dar am reuşit”, a spus fostul jandarm.

Edi Timofte nu numai că a desluşit tainele informaticii, dar a făcut şi performanţă în domeniu. A creat un meniul digital, care nu funcţionează pe bază de internet şi care poate fi accesat foarte simplu. Utilizatorul nu are nevoie de cunoştinţe informatice vaste. Aplicaţia este instalată pe tablete. Una rămâne în barul localului, iar celelalte stau pe mesele clienţilor. Consumatorul se aşază la masă, îşi alege produsul din catalogul digital şi transmite printr-un singur click comanda la bar. Ospătarul primeşte informaţia pe tabletă şi duce comanda.

Cele două aplicaţii nu comunică pe internet. Practic acesta este elementul de noutate pentru că o astfel de aplicaţie mai există, dar este dependentă de internet. Meniul digital funcţionează pe o altă reţea creată de mine”, a spus tânărul.

Edi crede că aplicaţia sa îi ajută şi pe clienţi, dar şi pe chelneri. În mod normal, un ospătar trebuie să facă cel puţin patru drumuri, ca să servească un client. Folosind aplicaţia, este obligat să facă doar două. Un alt avantaj este acela că administratorul restaurantului are mai uşor acces la informaţii referitoare la stocul de marfă.
Folosirea meniului digital implică, printre altele, achiziţia unor tablete, o investiţie pe care trebuie să o facă patronul.

O tabletă costă şi 150 de lei, iar un meniu cartonat 80 de lei. Diferenţa de preţ nu-i semnificativă. Meniul cartonat are o serie întreagă de dezavantaje. Pe de altă parte, echipamentul electronic poate să-i tenteze pe hoţi. Am soluţia. Tableta de pe masa clientului poate fi legată cu un cordon magnetic, care să facă zgomot în cazul în care este forţat, aşa cum se întâmplă în magazinele de telefonie mobilă”, a precizat bărbatul.

Aplicaţia poate fi extrem de utilă şi în cazul hotelurilor. Facilitează comunicarea pe partea de alimentaţie dintre clientul care se află în cameră şi angajaţii de la bucătărie sau restaurant.

Sursa: ziarulevenimentul.ro


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*