Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Deputatul Alexandru Băişanu acuză reprezentanţii CJ că nu se implică în rezolvarea problemelor la Aeroport

baisanuCo-președintele organizației județene a PNL Suceava, deputatul Alexandru Băișanu, a criticat faptul că  lucrările privind modernizarea aeroportului Salcea sunt în foarte mare întârziere şi susţine că anunțul făcut de autorități privind deschiderea lui în luna august a acestui an este unul fals. Băişanu susţine că nici membrii Consiliului Județean nu se implică în soluționarea problemelor care apar la aeroport.

like-facebookO problemă deosebit de gravă și de importantă a Sucevei este aeroportul Salcea- Suceava. Nu este numai a județului nostru, ci și a județului și municipiul Botoșani. Acest aeroport trebuia să-și înceapă propria ieșire din cenușă, firma care a câștigat licitația trebuia să înceapă lucrările în vara lui 2013, s-a renunțat până în 2014. Lucrările efectiv au început în ianuarie anul trecut. Din diferite cauze, iată lucrurile trenează foarte mult și din infomațiile pe care le am nici în august 2015 nu va fi dat în folosință”, a spus Băișanu.

El a subliniat că va discuta cu parlamentarii din Suceava și Botoșani despre acest lucru şi va face o cerere scrisă președintelui Consiliului Județean Suceava și directorului Aeroportului Salcea, dar și  tuturor factorilor implicați în derularea investiției de la aeroport, inclusiv firmei care se ocupă de lucrări, și va solicita o întâlnire de lucru, joi, la ora 10.00, pe șantier. Băișanu susține că este necesară o astfel de întâlnire din mai multe motive.

Nici o zonă a României nu se poate dezvolta cu adevărat dacă nu are infrastructură aeriană și nu are capacitatea de a primi și de a trimite din județ oameni de afeceri, turiși, cu avionul, oameni care doresc să vină cu adevărat aici. Nu avem autostradă, master-planul făcut de Rus nu are nicio legătură cu Suceava. Cu trenul faci 7 ore până la București și ne întrebăm de ce nu avem investitori aici”,  a spus parlamentarul sucevean.

În opinia sa, există câteva motive care duc la întârzierea lucrărilor.

Decontările trebuie făcute la 30 de zile. Contractul dintre aeroport-Consiliul Județean și firma care lucrează spune că faţa se va face la 90 de zile. Deci acest contract a fost făcut nu conform legii, ci după ureche.Totuși a fost semnat și de o instituție a statului și de o firmă privată. De ce Tehnic Assist a semnat un asemenea contract?  De ce statul român, prin instituțiile sale a semnat un asemenea contract? E o întrebare la care trebuie să răspundă. Și  instituțiile statului responsabile de lucrări la aeroport nu semnează la 30 de zile pentru a nu fi obligate să plătească penalități. În contract, firma ar trebui să aibă și o sumă la dispoziție și care să facă livrări înainte pentru ca după statul să vireze banii, de 220 miliarde de lei. Cash Flow-ul a fost atins de această firmă. În momentul de față, firma a cheltuit din bani proprii suma de 240 miliarde de lei, deci instituțiile statului au datorie această  sumă.   Firma ar trebui să sisteze lucrările, ceea ce este drastic și o hotărâre care ar prejudicia evoluția viitoare a lucrărilor. Am făcut niște calcule, dacă se va deconta la 90 de zile, lucrările se vor termina în minim 7-8 luni. Lucrările ar trebui făcute acum pentru că iar vine iarna iar la pista Aeroportului nu e tocmai bine să faci lucrări serioase mai târziu de luna octombrie.  O altă problemă sunt probleme tehnice nerezolvate de 7-8 luni de zile. Nu sunt făcute procedurile legale pentru achiziții lucrări. În proiectul de canalziare a pistei,n u au fost prevăzuți 200 m, măsurătorile au fost făcute greșit. Există infiltrații de apă în zona pistei. Este nevoie de un drenaj, deși a fost anunțată această situație acum o lună și jumătate. O altă problemă este eca legată de racordul la curent electric la balizaj. Fără aceasta nu se poate face punerea în funcțiune a balizajului și luminarea pistei ori aceasta necesită niște pași.Turnul de control a fost proiectat fără a avea rețea de scurgere a apei pluviale.  O altă problemă este stabilizarea solului, o problemă foarte gravă sub pistă a fost executată în luna septebrie-octombrie de firmă pe bani proprii. Lucrarea fiind evaluată la un milion de euro, iar lucrarea nu a fost cuprinsă în proiect. A fost   emisă o dispoziție dar nu au fost demarate proceduri de achiziție și nu a fost făcută nicio plată către firma respectivă. Întrebarea mea este de ce firma constructoare a semnat contractul și de ce CJ, Aeroportul, CA al Aeroportului, Ministerul Transporturilor nu au decontat până acum? Găsesc vina pe de o parte a proiectantului care a făcut un proiect greșit, pe de altă parte CJ care în momentul în care a fost sesizat că are probleme nu a trecut imediat la a rezolva aceste probleme prin contracte noi de achiziții și firma de ce nu a sesizat înainte de a semna contractul lipsurile din acest contract”,  a spus Băișanu.

 


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*