La sediul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Suceava a avut loc, vineri, prezentarea noilor autospeciale achiziționate prin proiectul Îmbuntățirea capacității și calității sistmului de intrvenție în situații de urgnță în condiții de iarnă SMIS 48572, finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013. La eveniment, alături de conducerea ISU și pompierii militari, s-a aflat președintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, și președintele CJ Iași, Cristian Adomniței.
ISU Suceava a achiziționat o autofreză și o autospecială pentru transport personal și victime multiple (ATPVM).
Șeful administrației județene Suceava, Cătălin Nechifor, a spus că aplicarea acestui proiect este unicat în România și pe Regiunea de Dezvoltare Nord-Est.
„Era nevoie de o dotare a Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență, iar aceste autospeciale erau și sunt foarte necesare. Intervenția pe timp de iarnă este de multe ori anevoaisă pentru că se înzăpezesc drumurile, iar oamenii trebuie salvați. Nu numai Suceava va primi echipament ci fiecare județ implicat în proiect. Prin îmbuntățirea parcului pompierilor militari urmărim eficientizarea serviciului de urgență pe timp de iarnă și, indirect, a celui de întreținere a drumurilor pe timp de iarnă, dacă ținem cont de aufreza care a fost achiziționată”, a spus Nechifor.
La rândul său, președintele Consiliului Județean Iași, Cristian Adominiței, a spus că calitatea serviciilor este îmbunătățită prin dotare.
„Am asistat că parcul ISU avea mașini foarte vechi, de vârsta mea aș putea spune, dacă ieșeau în teren cădea cadranul de la autospecială. Nu mai prezenta siguranță nici pentru cei care o foloseau și mi-am pus întrebarea cum România să în freze de peste 40 de ani și nu se ocupă cineva de achiziționarea de echipamente noi. Am văzut cum la Botoșani șefii drumurilor nu puteau interveni pentru că și ei erau blocați în nămeți. Atunci am făcut câteva modificări la acest proiect am decis să mai ahciziționăm alte două mașini de intervenție. Nu de puține ori am fost martorii la situații de genul că vine un apel pe 112 să se intervină iarna pentru salvarea unei vieți într-o zonă, însă drumarii deszăpezsc în altă parte. Cu siguranță, acum intervenția va fi mult mai eficientă”, a spus Adomniței.
Prin acest proiect cele 6 inspectorate pentru situații de urgență se dotează cu echipamente de intervenție și salvare de vieți.
Obiectivele specifice proiectului sunt îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intevenție în situații de urgență, acordarea asistenței medicale de urgență și a primului ajutor, achiziționarea în comun a echipamentului pentru situații de urgență și furnizarea în comun a serviciului public de intervenție, creșterea gradului de siguranță a populației și primirea ajutorului de urgență calificat într-un timp cât mai scurt, prin perfecționarea sistemului de gestionare a riscurilor și creșterea eficienței acțiunilor de prevenire și intervenție pentru limitarea și înlăturarea efectelor acestora, eficientizarea interoperabilității la nivel local,zonal și regional printr-un management integrat al serviciilor de urgență profesioniste.Cel mai important punct al proiectului este cel care vizeaza achiziționarea de echiopamente specifice pentru facilitarea intervențiilor integrate în caz de dezastre sau accidente și pentru îmbunătățirea dotării bazelor județene existente, în funcție de specificul diferitelor zone și a tipurilor de riscuri cu prelevanță sporită.