Prefectura, Biroul Electoral Judeţean şi Autoritatea Electorală Permanentă au susţinut, luni, o instruire cu primarii şi secretarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, pentru prezentarea legislaţiei pentru alegerile prezidenţiale, îndeosebi a sarcinilor care revin autorităţilor administraţiei publice locale pentru buna organizare şi desfăşurare a acestora.
La şedinţă, alături de organizatori, au participat membrii Comisiei tehnice judeţene, ai Grupului tehnic de lucru implicați în alegeri.
La întâlnire nu au participat reprezentanții formațiunilor politice. În cadrul şedinţei, au fost prezentate actele normative, activităţile desfăşurate până în prezent, precum şi activităţile ce vor avea loc în perioada imediat următoare.
Totodată a fost prezentat calendarul ce trebuie respectat şi măsurile ce trebuie luate. Au mai fost prezenți Comisia Tehnică din cadrul Biroului Electoral Județean, șeful ISU,general de brigadă Ioan Burlui, șeful IJJ, maiorul Mihai Lungu, comandatul IPJ Suceava, șeful Poliției de Frontieră și șeful secției Suceava a STS .
Potrivit prefectului județului Florin Sinescu, scopul întâlnirii a fost de a instrui primarii și secretarii cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor prezidenţiale.
În cadrul ședinței, prefectul Florin Sinescu a anunțat că s-a modificat legea privind posibilitatea de a participa la acest proces electoral a funcționarilor publici, astfel aceștia vor putea ocupa funcțiile de președinte și vicepreședinte în secțiile de votare.
Trei secții de votare din Broșteni, Panaci și Stulpicani vor avea câte un reprezentant de la STS dat fiind faptul că aici comunicarea dintre secțiile de votare și Biroul Electoral Județean se face prin satelit. Prefectul județului a solicitat sprijinul primarilor din cele trei localități pentru ca cei trei angajați ai Serviciului de Transmisiuni Speciale să își poate face treaba fără probleme și eventual, acolo unde este cazul să li se asigure cazare.
Totodată, prefectul a cerut primarilor ca acolo unde sunt probleme în ce privește locația unei secții de votare aceasta să fie anunțată în timp util pentru ca putea fi soluționată.
Sinescu a mai spus că față de alegerile precedente instruirea cu persoanele implicate în procesul electoral la secțiile de votare se va face în opt centre pentru a fi clarificat în detaliu modul în care se desfășoară procesul electoral.
Reprezentantul Autorităţii Electorale Permanente a prezentat atribuţiile autorităţilor administraţiei publice locale referitoare la întocmirea, actualizarea şi tipărirea listelor electorale permanente, aspecte privind întocmirea tabelelor electorale ce vor fi utilizate în procesul electoral, precum şi reglementări referitoare la Registrul electoral al secţiilor de votare şi delimitarea secţiilor de votare.
„Vom respecta întocmai procedurile şi prevederile legale privind organizarea procesului electoral, acest obiectiv fiind unul dintre cele mai importante pe care mi le-am propus. În acest sens, în cadrul instruirii de marţi s-a pus un accent deosebit pe prezentarea capitolelor ce fac referire la contravenţii şi infracţiuni prevăzute în Legea nr. 370/2004 privind alegerea preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi, respectiv, în Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare”, a declarat prefectul Florin Sinescu.
La aceste alegeri prezidențiale nu sunt valabile cărțile de alegător, iar cetățenii care nu sunt în localitatea natală în ziua alegerilor pot să voteze la orice secție de votare în condițiile în care aceștia declară în scris pe propria răspundere că nu vor vota la o altă secție de votare.
Biroul Electoral Judeţean (BEJ) a fost constituit săptămâna trecută: judecătorul Froicu Luminița este preşedinte, judecătorul Ignat Mărioara este locţiitor şi un alt judecător care este membru al biroului. Componenţa BEJ va fi completată, în curând, cu reprezentanţii partidelor politice.