Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Cheltuieli suplimentrare de un milion de euro pentru drumul Suceava- Botoşani

Modernizarea drumului european E 58 Suceava- Botoşani va costa mai mult decât suma prevăzută inițial în contractul încheiat între Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR)și firma băcăuană UMB Spedition, patronată de Dorinel Umbrărescu, scrie BotosaniNews.

Deși lucrările sunt într-o avansată fază de execuție, fondurile cu care UMB Spedition a câștigat licitația sunt insuficiente. Din acest motiv, CNADNR organizează o nouă licitație- prin cerere de ofertă- pentru execuția de „Lucrari suplimentare la contractul nr. 35/28.04.2011de executie lucrari pentru obiectivul de investitii “MODERNIZARE DN 29 SUCEAVA – BOTOSANI, KM 0+000 – 39+071”.

like facebookValoarea acestor lucrări suplimentare este de 4,1 milioane de lei, adică aproximativ un milion de euro, care se adaugă celor 68 de milioane de lei cu care UMB Spedition a câștigat licitația.

Suplimentarea contractului a fost argumentată prin faptul că UMB Spedition a fost nevoită să intervină cu lucrări neprevăzute la mai multe poduri de pe traseul cuprins între municipiile Botoșani și Suceava. Este vorba în special de podul de la ieșirea din Botoșani spre Hudum, podul de la Baisa, podul de la Vlădeni, dar și succesiunea de cinci poduri de la ieșirea din Botoșani spre Huțanu. De asemenea, costuri suplimentare a presupus și reabilitatea podurilor de la Plopeni și Salcea.

Au fost locuri unde s-a intervenit suplimentar cu materiale, cu piatră, cu balast, cu agregate, pentru că capacitatea portantă nu era suficientă. Proiectul acesta a fost făcut în urmă cu cinci ani. Pentru noi este foarte avantajos, că lucrărm la prețurile de acum cinci ani, dar pentru constructor nu este deloc avantajos, a afirmat directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, Ovidiu Mugurel Laicu.

Investiția, care presupune modernizarea a 36 de kilometri de drum, este suportată din bugetul de stat, prin CNADNR.

Drumul tranzitează nouă localități, va avea o lățime de nouă metri, din care șapte metri parte carosabilă, iar diferența bandă de încadrare și acostament. În proiect, sunt prevăzute și modernizări a 12 poduri și 33 de podețe, dintre care 29 vor fi noi, iar patru reabilitate.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*