Deliberativul judeţean a aprobat, joi, documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii în vederea reabilitării sistemului termic de încălzire a Palatului administrativ din municipiul Suceava. Potrivit expunerii de motive la proiectul de hotărâre, la această dată centrala termică are autorizaţie de funcţionare eliberată de ISCIR doar pentru cazanul nr. 1, cel de al doilea cazan fiind scos din funcţiune în urma verificărilor făcute în octombrie 2012 de către inspectorii aceleiaşi structuri.
Conducerea administrației judeţene a decis repararea centralei termice după ce aceasta s-a defectat de mai multe ori, inclusiv din cauza a două fisuri majore, „prin care s-a scurs tot agentul termic”.
Instalaţia de încălzire a fost supusă unei revizii în anul 2012, precum şi la optimizări în 2014. Totuşi, după cele două intervenţii, doar primul dintre cazane din camera centralei de la subsolul Palatului Administrativ a fost revizuit şi înlocuit, cazanul nr. 2 rămânând, în continuare, nefuncţional. Lucrările ar urma să se desfăşoare pe durata a două luni, investiţia fiind estimată la circa 23.500 de euro, adică 105.000 de lei, inclusiv TVA. Palatul Administrativ din Suceava a fost construit între anii 1903-1904, pe durata regimului comunist clădirea găzduind Consiliul Popular Judeţean, Comitetul Judeţean PCR şi Comitetul Judeţean UTC. Începând din 1990, la Palatul administrativ îşi desfăşoară activitatea Prefectura şi Consiliul Judeţean. În 2006, imobilul a intrat în lucrări de reparaţii capitale, prilej cu care s-au făcut renovări interiore, igienizări şi zugrăveli interioare, iar tâmplăria din lemn a fost înlocuită cu una termopan.