Localnicii din comuna suceveană Slatina au un motiv de bucurie. Autoritățile locale prin primarul Ilie Gherman a sprijinit asflatarea a trei porțiuni de drumuri comunale de aproximativ 6 km de drum în satele Herla și Slatina. Investiția s-a derulat prin Programul de Dezvoltare Rurală 2007-2013, program finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală și Planul European de Redresare Economică.
Recepția finalizării investiției a avut loc, marţi, în prezența edilului comunei, a constructorului, consultantului, diriginetului de șantier, proiectantului și a consilierilor locali PDL. Hotărârea refacerii și modernizării a celor trei drumuri a fost aprobată în Consiliul Local după ce aceste artere de circulație au fost afectate de inundații și localnicii abia puteau circula pe jos și cu mijloacele de transport. Mai mult, copii trebuiau să ajungă la școală.
Acum între cătunul Suhani și satul Herla, Slatina și Herla sau Herla și cătunul Lupoaia, drumurile au fost betonate. Lucrarea a cuprins și șase drumuri laterale cu o suprafață de 1352 m cu aceeași structură pe DC16 ( cătun Suhani-sat Herla), 9 drumuri laterale cu o suprafață de 2.084 mp pentru DC 16 B( Slatina-Herla) și 2 drumuri laterale cu o suprafață de 350 mp pentru DC 16C(Herla-cătun Lupoia). Au fost executate aproape 3.000 ml de șanțuri protejate cu beton și peste 1.200 ml rigolă carosabilă, 16 podețe tubulare și un pod dalat. Primarul comunei, Ilie Gherman a spus că aceste tronsoane de drum erau necesare a fi refăcute și modernizate .
,, Localnicii din aceste sate trebuie să beneficieze de o infrastructură modernă și este normal să aibă așa ceva. Pe aici circulă de la mic la mare cei care ne votează, electorii dar și consătenii noști. Am finalizat această investiție, greu dar am reușit.Sperăm să mai putem face și alte drumuri ,, a spus edilul comunei.
La rândul său, Dan Anastasie,consultant de la SC Europroiect SRL a declarat că investiția s-a desfășurat destul de greu mai ales că unii localnicii trebuiau să accepte să-și scoată țărușii din gard pentru că și-i mutaseră singuri de-a lungul anilor cât mai aproape de drum deși nu era proprietarea lor.
,, S-a muncit mult pentru că se impuneau lucrări serioase în infrastructură, rigole, podețe, toate s-au făcut cu simțul răspunderii. Sigur că s-a și reușit. Rămâne ca și beneficiarul să intrezică circulația mașinilor de mare tonaj pe timp ploios și dezgheț,, a spus Dan Anastasie.