Deputatul PNL Ioan Balan se arată revoltat de situaţia în care a ajuns învăţământul preuniversitar din judeţul Suceava, în condiţiile în care 3.229 de elevi învaţă în clase simultane, fiind amestecate câte 4-5 generaţii de elevi.
„În loc să se ocupe de tot felul de bazaconii şi să propună tot felul de idei trăsnite de reformă, doamna ministru Andronescu ar face bine să se deplaseze până la Suceava şi să constate ea însăşi în ce condiţii învaţă 3.229 de elevi. Pentru că Ministerul Educaţiei nu ştie decât să închidă şcoli şi să comaseze clase, mii de elevi sunt amestecaţi în aceeaşi clasă, fără să conteze că sunt de vârste diferite, din 3-4 clase diferite şi au un singur învăţător. Să se convingă singură doamna ministru cum poate un singur cadru didactic să predea, în aceleaşi timp, abecedarul pentru clasa I, tabla înmulţirii pentru clasa a II-a, ştiinţe naturale pentru clasa a III-a şi istorie pentru clasa a VI-a. Este de nepermis cum îşi bate joc Guvernul de peste 3 mii de elevi, numai din Judeţul Suceava. Din câte am înţeles, la nivel naţional tragedia este şi mai mare, fiind vorba despre 25 de mii de elevi care merg la şcoală şi sunt chinuiţi, fără să li se acorde dreptul constituţional la o educaţie de calitate. Cei mai puternic afectaţi sunt tocmai elevii din mediul rural, pentru că lor li s-au închis şcolile. După ce se chinuie să facă naveta până la şcoală nu ştiu câţi Km, elevii din mai multe clase sunt înghesuiţi într-o singură sală, unde nu mai educaţie nu se face. Sistemul simultan este cel mai prost sistem de educaţie care a funcţionat vreodată în România. În urmă cu câţiva ani învăţământul simultan dispăruse, iar acum PSD-ALDE l-a revigorat. Să ne mai întrebăm oare de ce nu reuşesc elevii să ia note mari mai târziu, la evaluarea naţională sau la bacalaureat!? Somez Ministerul Educaţiei Naţionale să găsească de urgenţă soluţii pentru extinderea reţelei şcolare din Judeţul Suceava şi pentru angajarea suplimentară de învăţători şi profesori calificaţi. Din septembrie 2019, niciun elev sucevean nu trebuie să mai înveţe în sistem simultan, cu alte clasă laolaltă, ci să aibă propriul învăţător şi propria clasă, cât mai aproape de domiciliu”, susține deputatul.