Spitalul Județean de Urgență Suceava înființează în cadrul unității spitalicești „Biroul pacientului”, cu scopul de a permite o mai bună comunicare cu pacienții și rudele acestora.
Conducerea unității are în vedere crearea unor astfel de birouri pe fiecare secție din spital.
„Eu, din ce simt, și din ce suntem și noi informați, avem medici foarte buni, cu act medical complet, profesionist și foarte bun, există în unele perioade din an aglomerări, iar săptămânal, în general vinerea, Serviciul de urgență este supraaglomerat și aici apar și anumite murmure din partea populației, din partea aparținătorilor, care ar vrea mai repede să se știe ce se întâmplă cu ruda lor, pe unde este pe traseu, când îl ia, ce șanse sunt, și așa mai departe. Și atunci, această comunicare, relația dintre medic și rude și pacient trebuie să fie 24 de ore din 24. Aici a venit spitalul cu această propunere și din ce am înțeles vor să o extindă la toate secțiile”, a declarat președintele CJ, Gheorghe Flutur.
Directorului spitalului, Vasile Râmbu, recunoaște că acest birou nu va aduce mulțumiri 100% în rândul pacienților sau a rudelor acestora, dar cu siguranță va îmbunătăți cu mult comunicarea.
„Am vrea să fie cineva special desemnat, cu atribuții în fișa postului, care să relaționeze atât cu pacienții, cât și cu aparținătorii. […] Nu ne așteptăm ca mulțumirea să fie 100%, dar vrem să evităm riscurile care pot apărea dintr-o asemenea motivație”, a declarat Vasile Râmbu.
Pentru reducerea timpilor de aşteptare în Unitatea de Primiri Urgențe, conducerea spitalului a stabilit ca toate investigaţiile radiologice pentru pacienţi să fie efectuate cu aparatura din dotarea acestei secţii, cu excepţia investigaţiilor radiologice pentru cazurile complexe, care vor fi realizate în laboratorul de radiologie.