La nivelul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului Suceava continuă programul de voluntariat „Salvator din pasiune”.
Astfel, începând de luni, 13 februarie a.c., ISU „Bucovina” Suceava va demara etapele ce presupun recrutarea și înscrierea solicitanților, pentru ca ulterior analizării dosarelor să fie încheiate contractele de voluntariat aferente.
Lansat în luna mai a anului trecut, programul urmărește valorificarea și susținerea activităţilor de voluntariat, ca expresie a implicării, solidarităţii şi responsabilităţii civice şi valorii profesionale a acestora, materializată în sprijinul acordat comunităților pe timpul situațiilor de urgență, dar și pentru prevenirea lor.
Voluntarul este persoana care îndeplinește următoarele condiții la înscrierea pentru activitatea de voluntariat:
– vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
– apt din punct de vedere medical;
– să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea de infrancțiuni cu intenție;
– să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor inspectoratelor pentru Situații de Urgență;
– să nu fie angajat în cadrul Inspectoratelor pentru Situații de Urgență;
– să nu fie angajat/ desfășoare activitatea în cadrul serviciilor voluntare sau private pentru situații de urgență.
În cadrul activităţii de recrutare şi înscriere candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:
– cerere de înscriere;
– certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
– copie după actul de identitate;
– aviz psihologic (nu adeverință) care va conține din partea psihologului clinician un profil psihologic cu recomandări la finalul evaluării sau din partea psihologului cu competență în apărare, ordine publică și siguranță națională, cu precizarea apt sau inapt pentru activitățile în cadrul unui serviciu de urgență;
– act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare – nu există un minim de studii de care persoana care dorește să acceadă la programul de voluntariat trebuie să dispună;
– adeverinţă medicală din care să reiasă, cumulativ, cel puțin două din următoarele criterii „nu se află în evidență cu boli cronice”, „apt pentru efort fizic de nivel mediu” și „clinic sănătos”;
– acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani.
Activitatea de recrutare (primire candidați, furnizarea cererilor de înscriere și a acordurilor parentale doritorilor, primirea dosarelor candidaților, verificarea și analiza acestora) se va face la sediul ISU „Bucovina” Suceava (adresa: Str. Uniersităţii, nr.14, Suceava).
Perioada de înscriere și depunere a dosarelor: 13.02 – 27.02.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 8:00-16:00, la sediul inspectoratului (adresa: Str. Uniersităţii, nr.14, Suceava), perioada de analiză a dosarelor: 28.02 – 06.03.2017, în perioada 07.03-14.03.2017, de luni până vineri, în intervalul orar 8:00-16:00, la sediul inspectoratului se va desfășura activitatea de semnare a contractelor de voluntariat.
Candidații admiși vor fi informați telefonic pentru a se prezenta în vederea semnării contractelor și furnizarea informațiilor necesare următoarelor activități.
Informaţii suplimentare se pot obţine de pe pagina de internet a inspectoratului www.pompierisv.ro sau de la Locotenent-colonelul Dănuţ Hladi, telefon: 0743-464164.