Senatorul sucevean Steliana Miron susține că rezultatele la simulările examenului de bacalaureat arată nivelul de pregătire al elevilor și „prefigurează o situație dezastruoasă, o posibilă promovabilitate extrem de redusă”.
Potrivit parlamentarului, acest lucru arată eșecul reformelor în sistemul de învățământ din țara noastră. Miron a făcut o interpelare către ministrul Educației Naționale, Adrian Curaj, în care scoate în evidență faptul că Ministerul Educației Naționale nu ține cont de necesitățile economico sociale ale țării noastre.
„Consider că acest lucru este un factor inhibitor atât pentru capacitatea elevului cu studii medii sau superioare de a se integra într-o economie pentru care are alte competențe decât cele necesare, dar și pentru dezvoltarea mediului economic”, a spus Miron.
Senatorul susține că școala românească nu trebuie să fie doar exigentă, ci și responsabilă.
„Avem nevoie de performanță. Societatea nu poate dezvolta fără performanță. Dar nu cred că trebuie să condamnăm generații întregi doar pentru că noi nu am reușit să ne reformăm. Un examen ratat, un bacalaureat pierdut pentru un tânăr poate însemna o dramă peste care va trece foarte greu. Domnule ministru, nu cereți mai mult decât puteți da, nu distrugeți decât dacă puteți construi. Țara noastră are nevoie și de tineri cu sau fără bacalaureat”, susține Miron în interpelare.