Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Adevărul despre şoseaua ocolitoare a Sucevei

sosea de centura (79)Şeful Regionalei Iaşi a Companiei Naţionale de Autostrăzi Drumuri Naţionale (CNADNR), Ovidiu Laicu, susţine că tronsoanele 1 şi 2 ale şoselei de centură care scoate traficul greu din municipiul Suceava au fost construite pe un teren vegetal, calcaros, deci neconform. Aspectul a ieşit la iveală după finalizarea unei expertize tehnice, care a început în prima parte a anului.

like-facebookNu am ştiut că terenul este neconform şi nu vrem să păţim cum s-a întâmplat în alte locuri. Nu pot să-mi asum o astfel de responsabilitate. Din acest motiv, vom face consolidări la lucrările de artă. Corpul drumului a fost pus pe un teren neconform, cu pământ vegetal, calcaros care în timp poate să nu reziste. Eu asta am constatat. Am făcut expertiză la şoseaua de centură”, a spus Laicu.

Gata cu expertiza, începe proiectul…

După finalizarea expertizei tehnice, constructorii de la CNADNR trebuie să facă un proiect de consolidare a terenului. Costurile de consolidare vor fi suportate de constructor, susţine Ovidiu Laicu. „Şi acum facem un proiect pentru consolidarea unor porţiuni de teren, urmând să scoatem la licitaţie cele două tronsoane care au rămas de executat”, a declarat Laicu.

Ruta ocolitoare a municipiului Suceava are trei tronsoane. Doar unul a fost finalizat anul acesta. Este vorba despre porţiunea de cinci kilometri, de la intersecţia cu DN 17, până în zona Pătrăuţi. Celelalte două sunt executate în proporţie de aproximativ 80%.

Într-o conferinţă de presă care a avut loc în urmă cu aproximativ şase săptămâni în sala de aşteptare a Aeroportului „Ştefan cel Mare” din Salcea, fostul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, declara că beneficiarul centurii de la Suceava, CNADNR va relua lucrările la ruta ocolitoare pe cheltuiala proprie, până la organizarea unei noi licitaţii pentru finalizarea proiectului. Până acum niciun muncitor al Companiei nu a ajuns pe şantier ca să înceapă lucrarea. Angajaţii se vor apuca să consolideze terenul de sub cele două tronsoane nefinalizate în perioada 10-12 decembrie, susţine Laicu. Şeful de la CNADNR nu s-a grăbit să înainteze un nou termen de finalizare a construcţiei. A spus că totul depinde de licitaţia care urmează să fie organizată. Construcţia şoselei care ar trebui să scoată traficul greu din Suceava a început în 2008. În total, ruta ocolitoare are 13 kilometri.

Sursa: ziarulevenimentul.ro


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*