Președintele Consiliului Județean, Cătălin Nechifor, a anunțat în nenumărate rânduri că are discuții cu companii aeriene privind efectuarea de zboruri de pe Aeroportul Salcea, însă deocamdată, doar Tarom ar putea relua zborurile, în condițiile în care compania aerioană românească de zbor a mers în pierdere cu Aeroportul Salcea.
Mai mult, deși nu sunt bani pentru finanțarea lucrărilor de amenajare a Terminalului II pe locația Centrului Economic Bucovina, președintele Consiliului Județean a decis ca aceasta din urmă să fie dată spre administrare aeroportului Salcea.
Nechifor a declarat, miercuri, că lucrările la aeroport vor fi finalizate pe 25 octombrie, „fiind pregătiți să primească avioane dinn partea oricărei companii aeriene naționale și internaționale”.
Șeful administrației județene a lăsat să se înțeleagă că deocamdată Tarom va fi în continuare operațional pe Aeroportul Salcea „fiind singura companie aeriană care va efectua zboruri”.
„Suntem pregătiți să primim avionae din partea oricărei companii. Săptămâna aceasta am terminat o nouă procedură pe Consiliul Județean Suceava refertoare la publicarea pe site a unei hotărâri cu tarifele practicare, urmând ca cele 30 de zile să fie finalizate pe 21-22 octombrie. De a doua zi putem semna contracte altele decât cu Tarom. Tarom este operațional, zborurile fiind suspendate pe durata lucrărilor”, a spus Nechifor.
Președintele Consiliului Județean Suceava a mai afirmat că lucrările la aeroport sunt realizate în proporție de 99 la sută, urmând ca la sfârșitul acestei luni să fie organizat la Centrul Economic Bucovina ședința ordinară a deliberativului județean care va avea pe ordinea de zi între proiectele de hotărâre și unul referitor la dreptul de administrare pe care CJ îl va da Regiei Autonome Aeroportul la suprafețele de teren și clădiri incluse în CEB.
„Îmi doresc ca fiecare consilier județena să înțeleleagă exact ceea ce vrem pe de o parte, pe de altă parte să se vadă exact ce am lucrat până acum la aeroport”, spune Nechifor.
Deși recunoaște că bani nu sunt pentru efectuarea unor asemenea lucrări de amenajare a Terminalului II, Nechifor spune că aceasta ar face parte din „tematică de dezvoltare a județului ce presupune viziune pe termen lung”.
„Am reușit să producem documentația referitoare la acest proiect. Etapă esențială-darea în administrare către aeroport. Urmează efectuarea unui studiu de fezabilitate care va arăta și ceea ce vrem să modificăm, să construim și să integrăm în spațiul aeroportuui și care va fi valoarea financiară necesară implementării proiectului. Ulterior, să găsim și sursa de finanțare pentru a finanța proiectul, sper că va fi mai degrabă din bugetul propriu și împrumut decât din fonduri europene pentru că timpul ne presează foarte mult. Aeroportul are nevoie de dezvoltare și sperăm ca anul viitor să putem face acest proiect, să dăm drumul terminalului II în exploatare și în felul ăsta să avem un aeroport care depășește un caracter regional.Va fi un aeroport comparabil cu unul de capitală, gen București, sau altul din lumea întreagă”, a mai spus Nechifor.
El a mai anunțat că în prezent sunt în plin proces de aprobare a procedurilor de zbor care vor fi publicate într-un sistem internațional deschis tuturor celor care sunt operatori de zbor.
„Un aeroport nu este construit doar pentru a asigura curse regulate sau curse anunțate. Un aeroport internațional este deschis traficului în orice situație și procedurile care sunt vor asigura condiții de aterizare și în situții de urgență. Aeroportul din Suceava este singurul din țară care are montat sistemul GPS”, a susținut Nechifor, care a mai amintit că speră ca situația neplăcută de la Romatsa prin care fondurile au fost blocate să nu împiedice derularea caietului de sarcini dintre Aeroportul Salcea și Romatsa.