Direcția de Drumuri și Poduri din subordinea Consiliului Județena Suceava este în reorganizare. Potrivit unui raport de activitate semnat de administratorul special, Întreprinderea Individuală Eugen Girigan, prin încheierea nr 159 din data de 19 aprilie 2011 a Tribunalului Suceava s-a dispus procedura de insolvență a SC Drumuri și Poduri SA Suceava în vederea formulării unui plan de reorganizare a activității, în conformitate cu sentința nr 988 din data de 25 aprilie 2012 pronunțată de Tribunalul Suceava, instanța de judecată a confirmat planul de reorganizare a societății, precum și programul de plăți așa cum s-a hotărât de Adunarea Creditorilor.
Întreprinderea Individuală Girigan Eugen care „administrează activitatea debitorului,sub supravegherea administratorului judiciar, după confirmarea planului de reorganizarea”.
Având în vedere mandatul administratorului special, acesta a supus aprobării Consilului Județean Suceava care prin Hotărârea nr 98 din 2012 a aprobat contractul de mandat al lui Girigan Eugen.
În cursul anului 2014, SC Drumuri și Poduri SA, în reorganizarea, a executat lucrări de drumuri și poduri atât conform contractelor aflate în derulare, în valoare de 3.841.299,94 lei. Numai că în 2014, societatea nu a reușit să contracareze lucrări, iar o parte din activele societății au fost vândute. Numărul salariaților a scăzut de la 85 la 46.
Nu trebuie omis nici faptul că Secția de Contencios Administrativ și Fiscal din cadrul Tribunalului Suceava a dispus deschiderea procedurii generale de insolvență. Deși instanța a confirmat în 2012 planul de reorganizare a activității SC Drumuri și Poduri, pe o perioadă de 3 ani, ulterior perioada de reorganizare a activității a mai fost prelungită cu două semestre până la 25 sprilie 2016.
Prin planul de reorganizare societatea are de achitat suma de 7.005.904,92 lei în perioada de reorganizare și suma de 1.426.185,41 lei la terminarea perioadei de reorganizare, ca datorie curentă. Până la data de 31 decembrie 2014 a fost achitată suma de 6.400.000 lei rămânând de achitat până la expirarea perioadei de reorganizare suma de cca 600.000 de le și după perioada de reorganizare suma de 1.426.185 ,41 lei ca datorie curentă.
Au fost propus și o serie de obiective ce vizează reorganizarea .
Este vorba de restabilirea raportului optim între personalul din structura de conducere cu cea de producție, reducerea echeltuielor directe cu materii și materiale și încadrarea acesora în consumurile normate în vederea asigurării rentabilității minime a lucrărilor efectuate, reducerea.
numărului de autovehicule și autoturisme folosite și a consumurilor acestora,prin urmărirea strictă a consumurilor și a reparațiilor, eficientizarea consumurilor de utilități și a cheltuielilor generale ale societății, scoaterea la vânzare a bunurilor imobile și mobile ce nu se mai folosesc, recuperarea creanțelor societății prin emiterea de nitificări,acțiuni în instanță sau alte demersuri legale privind recuperarea într-un grad cât mai ridicat al sumelor de încasat.