Florin Mitocaru, 39 de ani, un medic specialist de medicină internă, a dezvoltat un producător de ceaiuri şi suplimente alimentare – Alevia din Fălticeni (judeţul Suceava) – care are în prezent în portofoliu 120 de suplimente alimentare şi 60 de sortimente de ceaiuri.
Producătorul care în 2008 avea afaceri de 1,6 mil. euro şi doar 46 de angajaţi a ajuns anul trecut la peste 130 de salariaţi şi se pregăteşte pentru o cifră de afaceri de 5 mil. euro în acest an, în timp ce pentru 2015 compania şi-a stabilit o ţintă de 6 milioane de euro. „Cred că piaţa va rămâne pe stagnare şi în următori ani, ceea ce încercăm este să creştem peste trendul pieţei. (…) La noi piaţa nu este încă aşezată şi nu şi-a atins potenţialul, în ţările vestice piaţa e de zece ori mai mare“, a spus Florin Mitocaru, directorul general al companiei. El deţine şi 75% din titlurile companiei. Partenerul său este Alexandru-Nicolae Mitocaru, care are 25% din acţiunile companiei, arată datele de la Registrul Comerţului.
De profesie medic, Mitocaru a urmat însă şi o facultate de management, Open University din Marea Britanie, dar spune că profesia de medic i-a ghidat multe dintre deciziile pe care le-a luat în cadrul Alevia, compania care activează în prezent pe o piaţă de peste 200 mil. euro, partenerii principali ai Alevia fiind farmaciile şi magazinele naturiste.
Compania a trecut fără scăderi prin criză şi a terminat fiecare an pe profit, anul trecut marja urcând la 17%. „Presiunea cea mare există pe menţinerea unui preţ bun la vânzarea produselor în farmacii. Strategia noastră este axată pe marjă de profit mică per unitate de produs şi rulaj mare al produselor“, a mai spus Florin Mitocaru.
Sursa: zf.ro