Şoseaua de centură a Sucevei, care este cea mai importantă investiţie a municipiului, nu va fi gata nici în acest an. Surse neoficiale, susţin că, în calitate de beneficiar al lucrării, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a reziliat contractul cu firma constructoare — SCT Bucureşti. Constructorii au tărăgănat execuţia proiectului în mod nejustificat timp de doi ani, având în vedere că statul este cu plata facturilor la zi. Când au aflat că vor pierde şantierul, au depus o contestaţie la decizia CNADNR, dar a fost respinsă.
Ca urmare, în această săptămână va sosi la Suceava o comisie formată din specialişti ai CNADNR, ca să vadă care este stadiul lucrărilor, ce s-a făcut şi ce s-a stricat din ce s-a executat. Lucrările la ruta ocolitoare a Sucevei au început în 2008. Din 2012 şi până în 2014 nu s-a mai făcut mare lucru, iar o parte din lucrările care nu au fost conservate au avut de suferit.
Sucevenii, la mâna constructorului buclucaş
Membrii comisiei vor întocmi un proces verbal de predare-primire a amplasamentului, pe care constructorul va trebui să-l semneze. Dacă Grupul SCT Bucureşti nu-l semnează, atunci se poate ajunge şi în instanţă, aspect nedorit de autorităţile locale, pentru că asta ar înseamna timp pierdut în detrimentul sucevenilor. „Ceea ce m-a deranjat foarte mult a fost dezinteresul total al acestei firme pentru acest contract. Este un dezinteres cum rar vezi. Ai o amărăciune când vezi că cineva te desconsideră. Nu mai puteam aştepta, nu aveam nicio garanţie că vor termina lucrarea. Nu putem merge aşa la nesfârşit. Firma nu a respectat contractul. Au avut un nou termen. 15 septembrie, nu l-au respectat”, a spus Cătălin Nechifor, preşedintele Consiliului Judeţean.
În situaţia în care constructorul îşi dă acceptul, CNADNR va publica pe SEAP anunţul de cerere de ofertă pentru finalizarea tronsonului 3, cel de la „Zidul Morţii”, aflat la intersecţia cu DN 17, până spre Pătrăuţi. Lungimea acestui tronson este de peste 5 kilometri, iar lucrările au fost executate în proporţie de peste 95%. Practic ar mai trebui trasate marcajele rutiere pe verticală şi orizontală, ar trebui rezolvată problema iluminatului şi ar mai trebui montaţi nişte parapeţi. Un constructor serios, susţin specialiştii, ar putea executa aceste lucrări în cel mult două săptămâni. Valoarea estimată a lucrărilor pentru tronsonul trei este de 6 milioane de lei.
Lucrări de 20 de milioane de lei
Până acum nu se ştie ce va întâmpla nici cu celelalte două tronsoane ale centurii, care au o lungime de peste 7 kilometri. Lucrările au început, dar nu sunt la fel de avansate ca cele de pe tronsonul 3. Nu a fost turnat niciun strat de asfalt. Mai mult, specialiştii spun că pe cele două tronsoane mai sunt necesare nişte lucrări complexe, poduri şi podeţe. Aşadar, valoarea investiţiei este destul de mare, iar din această cauză CNADNR nu poate să demareze o procedură simplificată a licitaţiei, cum este cererea de oferă. În acest caz ar trebui organizată o nouă licitaţie. Valoarea estimată a lucrărilor pentru tronsoanele 1 şi 2 este de 20 de milioane de lei.
Sucevenii mai au de aşteptat, până să vadă traficul greu scos de pe străzile oraşului. Dacă tronsonul 3 al centurii ar putea fi gata în acest an, dar şi aici sunt dubii, pentru că se apropie vremea rece, celelalte două ar putea fi gata, în cel mai fericit caz la finele lui 2015 sau începutul lui 2016. Asta în contextul în care şoseaua de centură a Sucevei trebuia să fie gata într-o primă fază în 2012 şi apoi, după schimbarea graficului de lucrări, în septembrie 2014.
Sursa: ziarulevenimentul.ro