În al unspezecelea ceas, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat contractul cu firma „Construcţii Feroviare (SCCF) – Grup Colas” SA Iaşi , după ce toată vara lucrările au stagnat. Compania ieșeană care executa lucrările de construcţie a şoselei de centură a municipiului Suceava a promis în câteva rânduri că va finaliza lucrările însă în realitate acesr lucru nu s-a întââmplat. Colas Iași a nu a respectat termenele de finalizare.Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor a declarat că a fost reziliat contractul cu firma SCT, selectată să execute lucrările de construcţie a şoselei de centură a Suceavei, întrucât nu a fost respectat nici termenul de 15 septembrie pentru finalizarea lucrării.
“Şoseaua de centură trebuia terminată în 2012, dar au fost extinse termenele, pentru noiembrie 2013 şi apoi iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014. Suntem în 16 septembrie şi nu s-au ţinut de cuvânt. Am fost foarte deranjat de dezinteresul total al acestei firme faţă de un contract şi faţă de banii publici. Rar vezi aşa ceva. Ai o amărăciune când vezi cum eşti desconsiderat”, a spus Nechifor. După rezilierea contractului, CNADNR urmează să găsească soluţia pentru finalizarea lucrărilor, cel mai probabil urmând să fie executată garanţia de bună execuţie pentru finanţarea investiţiei. Este greu de crezut că după ce au fost realizate aproape 80 la sută din lucrări, se va găsi o firmă care să preia lucrările și să le finalizeze până la sfârșitul anului Perioada de execuţie a rutei ocolitoare a Sucevei, menită a devia traficul greu prin comunele Şcheia, Moara şi Pătrăuţi, este de 36 de luni . Şoseaua de centură va asigura, în primul rând, devierea traficului greu de pe E 85 şi E 576.
În prezent, traversarea cu maşini de tonaj a reşedinţei de judeţ se face pe Calea Obcinilor şi prin comuna Şcheia, motiv pentru care infrastructura rutieră a celor două localităţi este puternic afectată de traficul greu. Noua rută ocolitoare ar urma să absoarbă şi circulaţia dinspre Vatra Dornei.Nu mai puţin de 12 firme au cumpărat în 2007, caietul de sarcini pentru această licitaţie, însă doar cinci au depuse oferte. Astfel, cea mai mare sumă, de aproximativ 175 milioane RON, fără TVA, a fost cerută de SC „PA&Co International” SRL, urmată de SC „Aktor Societate Tehnică Anonimă”- Sucursala România cu aproximativ 152,5 milioane RON, fără TVA, şi SC „Spedition UMB” SRL, cu peste 149 de milioane RON. Cea mai mică ofertă aparţinea SC „Vegyepszer” SA Budapesta, prin sucursala din Miercurea Ciuc, şi este de 124.705.573 RON, fără TVA, însă nu a putut fi declarată câştigătoare întrucât, aceasta a „uitat” să menţioneze caracteristicile proiectului tehnic ce trebuie să stea la baza construcţiei propriu-zise.„Depunctarea acordată SC «Vegyepszer» SA, pentru criteriul «caracteristicile proiectului» se datorează faptului că ofertantul nu a tratat capitolul privind soluţia tehnică propusă, aşa cum s-a cerut prin documentaţia de atribuire, având în vedere că obiectul achiziţiei cuprindea atât execuţia, cât şi proiectarea”, motiva la acea vreme Dorina Tiron, directorul (DRDP) Iaşi, instituţia care s-a ocupat de licitaţie. Astfel, câştigătoare a concursului a fost desemnată SC CF Iaşi – Grup Colas SA, având punctajul cel mai mare, obţinut ca urmare a algoritmului de calcul prin aplicarea metodei „oferta cea mai avantajoasă tehnico-economic”.