Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Peste 8000 de elevi, părinţi şi profesori au participat la activităţile iniţiate de poliţişti în cadrul programului Şcoala Altfel

În perioada 07 – 11 aprilie, în mediul şcolar s-au organizat activităţi educative extracurriculare şi extraşcolare , în cadrul Programului ,,Şcoala Altfel – Să ştii mai multe, să fii mai bun!”.

În acest context, având în vedere Programul de prevenire a delincvenţei juvenile şi victimizării minorilor 2014 aflat în derulare la nivelul IPJ Suceava, precum şi campania iniţiată de Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii – ,,Şcoala Altfel – Săptămâna Educaţiei Antiinfracţionale şi Antivictimale”, poliţiştii au desfăşurat activităţi de prevenire, informare şi responsabilizare a elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice, urmărindu-se asigurarea vizibilităţii elementului poliţienesc în mediul şcolar şi diminuarea factorilor de risc infracţional şi victimal.

Încă din luna ianuarie 2014, poliţiştii au fost asaltaţi de profesori şi părinţi în legătură cu organizarea unor activităţi comune în cadrul Programului ,,Să ştii mai multe, să fii mai bun!”. În baza programărilor efectuate, au fost organizate la nivelul judeţului peste 300 de activităţi în cadrul cărora elevi de toate vârstele au relaţionat în mod direct cu poliţiştii în contextul desfăşurării unor acţiuni preventive, concursuri, vizite şi prezentări de genul ,,Ziua Porţilor Deschise”, marşuri antiviolenţă şi alte activităţi.

În toate cele 5 zile ale programului, poliţiştii de prevenire din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au fost prezenţi atât în mediul rural cât şi urban, desfăşurând activităţi de informare, responsabilizare şi conştientizare a tinerilor şi părinţilor acestora.

Luni, 07 Aprilie 2014, poliţiştii au demarat campania ,,Şcoala Altfel – Săptămâna Educaţiei Antiinfracţionale şi Antivictimale”. Au fost desfăşurate activităţi preventive în localitatea Ciocăneşti,  fiind  organizate în parteneriat cu Salvaţi Copiii Suceava jocuri de rol cu elevii pe tema prevenirii violenţei în mediul şcolar.

Marţi, 08 aprilie, la sediul IPJ Suceava s-a desfăşurat Ziua Porţilor Deschise, elevii Şcolii nr. 4 din Suceava  fiind oaspeţii poliţiştilor.

Tot marţi s-a desfăşurat la sediul IPJ Suceava seminarul ,,Meseria de poliţist – risc şi satisfacţie profesională”, la care au participat elevi de la Liceul cu Program Sportiv Suceava şi elevi ai Colegiului Naţional Petru Rareş Suceava.

Miercuri, 09 aprilie s-a organizat o sesiune de comunicare cu elevii şi profesorii Colegiului de Artă Suceava în incinta Galeriei Millenium de la sediul IPJ Suceava. Elevii şi cadrele didactice au putut admira picturile aristului plastic Nicolae Zepciuc expuse la sediul IPJ Suceava. De asemenea, participanţii au putut vizita expoziţia de documente de arhivă şi uniforme vechi de poliţie puse la dispoziţie de Arhivele Naţionale Suceava.

Joi, a fost organizat  un marş de sensibilizare a opiniei publice cu privire la problematica violenţei în rândul tinerilor. La activitate au participat 400 de elevi şi preşcolari de la Şcoala general nr. 3, Şcoala nr. 9 şi Grădiniţa Obcini. Ulterior, toţi elevii au paricipat la sediul IPJ Suceava o nouă ediţie a evenimentului ,,Ziua Proţilor Deschise”. Copiii au vizitat Serviciul Arme Explozivi, Substanţe Periculoase, Serviciul Criminalistic, au putut admira câinii poliţişti, şi echipamentele tehnice din dotarea poliţiştilor.

Vineri, 09 aprilie, poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii s-au deplasat în mediul rural, la şcolile din proximitatea municipiului Suceava pentru desfăşurarea de activităţi preventive şi pentru promovarea unor recomandări pentru perioada vacanţei.

Ulterior, la orele 12.00 a fost organizat în parteneriat cu Şcoala nr. 4 Suceava proiectul concurs ,,Oraşul meu”- elevii având posibilitatea să lucreze în echipă şi să exprime prin desen concepţia lor privind un oraş sigur.

Activităţile desfăşurate în comun de poliţişti cu unităţile şcolare au ca principal scop îmbunătăţirea abilităţilor decizionale ale tinerilor cu privire adoptarea unor tipuri de comportament ce stau la baza formării profesionale şi personale şi promovarea valorilor sociale reale.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*