Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

S-a rezolvat problema cadrelor didactice care nu puteau fi titularizate deşi aveau minim 7 la concursuri

Problema cadrelor didactice care nu puteau fi titularizate deşi aveau note de minim 7 la concursurile de titularizare a fost rezolvată. Potrivit unui comunicat al Alianţei Sindicatelor din Învăţământ Suceava, Guvernul României a rezolvat problema celor aproximativ 3.250 de cadre didactice, care au obţinut, în ultimii şase ani, minimum nota 7 la concursurile de titularizare, dar care nu puteau fi titularizate.

Iată reacţia reprezentanţilor Alianţei Sindicatelor din Învăţământ Suceava:
Este ciudat că judecătorii Curţii Constituţionale nu au sesizat, în anul 2011 când Legea Educaţiei Naţionale a fost atacată la CC, că sunt probleme de neconstituţionalitate cu art. 253. Este ciudat că s-au pronunţat după trei ani de la intrarea în vigoare a LEN. Dar noi apreciem promptitudinea cu care Ministerul Educaţiei a găsit soluţie de rezolvare la o săptămână de la decizia Curţii Constituţionale. Altfel ar fi fost o nedreptate, având în vedere că în anii 2011, 2012 şi 2013 mii de cadre didactice s-au putut titulariza în baza aceluiaşi articol.  Prin aprobarea, în şedinţa Executivului de miercuri, a OUG care modifică art. 253 al Legii nr.1/2011, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr.106/2014, publicată în MO nr.238/03.04.2014, Guvernul a făcut dreptate.

Potrivit MEN, în textul aprobat de Guvern, Ministerul Educaţiei Naţionale a clarificat situaţia cadrelor didactice titularizabile, astfel că, pe de o parte, precizează că nu există două procedee de titularizare diferite, iar pe de altă parte, textul defineşte conceptul de „viabilitate a postului”.  Articolul precizează că toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din învăţământul preuniversitar în ultimii 6 ani şi care sunt angajate deja pe baza contractului individual de muncă pe perioadă determinată, pot fi repartizate pe perioadă nedeterminată în unităţile de învăţământ unde predau.  Decizia se ia în urma şedinţei publice a inspectoratului şcolar judeţean şi numai dacă postul didactic/catedra sunt vacante şi au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre” presupune existenţa postului/catedrei pe durata unui nivel de învăţământ. Existenţa şi necesitatea lor se stabileşte de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în funcţie de planurile-cadru în vigoare şi de alte variabile specifice judeţului/municipiului din care face parte unitatea de învăţământ.

În acest moment, de modificările operate în art. 253 urmează să beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani), adaugă reprezentanţii MEN.F.S.L.I. consideră, în acest context, că atât reprezentanţii Guvernului României, cât şi cei ai Ministerul Educaţiei Naţionale ar trebui să fie la fel de sensibili şi prompţi şi la celelalte probleme ale învăţământului românesc, sesizate de nenumărate ori de către federaţia noastră – salarizarea, programele şcolare, debirocratizarea, depolitizarea sistemului.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*