Deputatul PDL, Sanda Maria Ardeleanu s-a declarat profund nemulțumită de modul în care ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a propus și susținut o serie de măsuri înscrie în proiectul de lege nr.1/2014.
Parlamentarul sucevean mai critică și fenomenul îngrijorător al abandonului școlar, dar și rezultatele slabe ale simulărilor pentru examenele naționale.
„În condițiile în care criza din educație se adâncește (a se vedea recentele dezvăluiri ale Ministerului Educației Naționale legate de fenomenul îngrijorător al abandonului școlar, dar și rezultatele la simulările pentru testele și examenele naționale, incapacitatea sistemului de a rezolva problemele grave cu care se confruntă elevii și studenții noștri), Comisia de învățământ a Camerei Deputaților a dezbătut o nouă Ordonanță (nr. 117/2013) a Guvernului Ponta, la numai un an de la dezastruoasa ordonanță dată de Ecaterina Andronescu. Exact în același spirit și cu aceeași strategie de acțiune “pe șest”, Ordonanța nr. 117/2013 propune modificări dăunătoare sistemului de educație, schimbând sensul Legii Educației Naționale nr.1/2011 în curs de implementare, făcând, prin aceasta, să dispară predictibilitatea și stabilitatea, și așa extrem de șubrede în sistem.Interesele politicianiste și măsurile populiste într-un an electoral l-au determinat pe proaspătul Ministru PSD, Remus Pricopie, să propună și să susțină, vădit împotriva convingerilor de dascăl ale Domniei sale, o serie de măsuri rușinoase, înscrise în Proiectul de Lege nr.1/2014,, susține deputatul PDL pe blogul său persoanal. Domnia sa a ținut să enumere detaliat câteva argumente în sprijinul afirmațiilor pe care le-a făcut.Voi enumera câteva dintre aceste prevederi care vin să-mi argumenteze afirmațiile:
– menținerea forțată a învățământului liceal de patru ani prin ignorarea faptului ca elevii care termină 8 clase nu au vârsta legală pentru a munci, 20% dintre ei abandonând școala la 15 ani și devenind condamnați la sărăcie pe o piață a muncii care nu-i poate asimila. La întrebarea pe care i-am adresat-o domnului Ministru Remus Pricopie în legătură cu modul în care se gândește ameliorarea situației generate de abandonul școlar, Domnia sa a răspuns că prevederile LEN nr.1/2011 nu aduc decât o „cosmetizare a statisticii”, iar MEN a optat pentru varianta „complicată” de rezolvare „pe fond” a problemei. – Ați ales, Domnule Ministru, soluția „fixistă” și lipsită de perspectivă, lăsându-vă convins de unii oameni care aplică principiul „după noi potopul”; aceeași Ordonanță amână nejustificat introducerea testărilor transdisciplinare la Evaluarea Națională, Admiterea la liceu și Bacalaureat prin lipsa de voință politică, de răspundere și implementare corectă a celei mai bune legi de care a beneficiat sistemul de învățământ și educație după 1990, fapt recunoscut de marea majoritate a celor care lucrează în sistem; perioada de recunoaștere a examenului de titularizare se extinde de la 3 la 6 ani, afectându-se în mod grav sistemul de perfecționare a cadrelor didactice și prevederile LEN nr.1/2011 de îmbunătățire a calității pregătirii acestora. Este o “relaxare” populistă care ne va costa scump pe termen mediu și lung; în învățământul universitar dispare competiția în organizarea examenului de doctorat, Ministerul (re)centralizând periculos procedurile. Se revine la epoca “bunului plac al Ministrului”, ne întoarcem în timp într-o restaurație negată vehement dar care se desfășoară cu toată forța celor care pot să o facă prin vot, într-o majoritate pe care de atâtea ori am denumit-o „periculoasă”; universitățile vor contribui, prin lege, cu 5% din veniturile proprii la un fond-fantomă al MEN, cu destinații neclare”, susține Sanda Maria Ardeleanu. Ea face apel la parlamentari să nu voteze aceste măsuri care ar fi ,, demolatoare pentru educație”.