Prefectul judeţului Suceava, Florin Sinescu, a recunoscut că amplasarea piciorului de pod al şoselei de centură în mijlocul Drumului Naţional 17 este “o soluţie prost aleasă de proiectant” şi că se impune modificarea structurii. El a precizat că soluţia pentru un trafic rutier lipsit de pericole este separarea celor două benzi, astfel încât pilonul să fie ocolit.
„Semnalizarea zonei s-a făcut prin montarea de indicatoare, semnalizare luminoasă şi parapeţi, conform solicitării Poliţiei, dar trebuie să regândim traseul. Varianta cea mai bună ar fi lărgirea Drumului Naţional pe o distanţă corespunzătoare, astfel încât să eliminăm pericolele unor coliziuni. Oricum, în acest an trebuie să rezolvăm această problemă, dar trebuie să găsim şi finanţarea corespunzătoare pentru exproprierea terenurilor”, a spus Sinescu.
Anul trecut, 4 persoane au decedat după ce vehiculele în care se aflau s-au izbit violent de pilon. Mulţi şoferi au reclamat traseul ilogic de sub pasarelă, care impune reducerea vitezei pe drumul principal – în plus, nici semnalizarea nu este corespunzătoare.
Şoseaua de centură a Sucevei, aflată în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, mai are nevoie de 36 de milioane de lei pentru finalizare.
La finalul investiţiei, valoarea totală a celor 13 kilometri de drum care vor face legătura între DN 2 (ieşirea din oraş spre Siret) cu DN 17 (ieşirea spre Humor) şi apoi din nou cu DN 2 (ieşirea dinspre Fălticeni) va fi de aproximativ 350 de milioane. Lucrările au demarat în 2008, dar s-au derulat greoi din lipsa fondurilor.
De cealaltă parte, Compania Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a transmis poziţia sa în ce priveşte cauzele care au condus la producerea accidentului mortal de vineri noapte, de pe DN 17, din zona şoselei de centură a municipiului Suceava, de la aşa-numitul “Zid al Morţii”.
Într-un comunicat CNADNR, se spune că sectorul respectiv de drum se află în lucru din anul 2008, iar pe toată perioada desfășurării lucrărilor, antreprenorul – SC Construcţii Feroviare Iaşi SA – este responsabil pentru asigurarea managementului rutier.
În seara zilei de 3 ianuarie, pe sectorul de drum unde a avut loc accidentul rutier s-a acţionat cu sare, partea carosabilă fiind umedă, iar condiţiile de vizibilitate erau sub 50 de metri, din cauza ceţii.
Semnalizarea temporară existentă la momentul producerii accidentului rutier era compusă din: presemnalizarea punctului de lucru; presemnalizarea rutei ocolitoare; indicatoare Lucrări + limitare de viteză 70 km/h montate pe acelaşi stâlp (dublate şi pe stânga drumului); indicatoare Depăşirea interzisă + limitare de viteză 50 km/h montate pe acelaşi stâlp (dublate şi pe stânga drumului); indicatoare Lucrări + limitare de viteză 30 km/h montate pe acelaşi stâlp (dublate şi pe stânga drumului); 82 de balize şi 31 de lămpi cu lumină intermitentă; indicatoare cu chenar galben Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase – 5 bucăți; depozit de balast în faţa rambleului din pământ armat (infrastructura pentru Varianta de Ocolire a municipiului Suceava); parapet metalic de protecţie.