Sâmbătă 23 Noiembrie 2024, Actualizat acum 327 zile 12:00 am

Bătrâni prostiți prin telefon și păgubiți de mii de euro

Cu toate că poliţia a atras atenţia în nenumărate rânduri cu privire la modurile de operare folosite de escroci, fapt ce ar fi trebuit să pună în gardă cetăţenii, există încă situaţii în care unele  manifestă superficialitate în adoptarea unui comportament preventiv.

Vă prezentăm alte două cazuri în care sucevenii au căzut victime ale înşelăciunilor prin două moduri de operare diferite (SMS şi abordare directă), ambele având însă aceeaşi cauză: naivitatea persoanelor şi lipsa adoptării unui comportament preventiv.

De sărbătoarea Sf. Nicolae,  ora 11.30, Poliţia municipiului Suceava a fost sesizată de D. Adela, de 77 ani, din localitate, despre faptul că o persoană necunoscută a înșelat-o cu suma de 5.000 euro și 20.350 lei.   În urma cercetărilor efectuate, polițiștii au stabilit faptul că în perioada 03-05.12.2013, D.Adela a fost apelată telefonic de mai multe ori de o persoană necunoscută care s-a recomandat ca fiind avocatul fiului său, care locuiește în Marea Britanie și care ar fi accidentat o persoană ce necesită îngrijiri medicale.   Persoana necunoscută a convins-o pe victimă să-i trimită sumele de bani prin servicii bancare . Cercetările continuă sub aspectul comiterii infracţiunii de înșelăciune, în vederea identificării autorilor şi recuperarea prejudiciului.

Ieri, la  ora 16.30, C. Dumitru, de 85 ani, din municipiul Suceava, a sesizat poliția despre faptul că, în aceeaşi zi, în jurul orei 11.30, a fost abordat de persoane necunoscute, care prezentându-se ca fiind cunoştinţe ale fiului său, i-au câştigat încrederea, determinându-l pe el şi pe soţia sa, să le dea suma de 300 lei şi 410 euro.

Din verificările efectuate, poliţiştii au stabilit faptul că, la 8 decembrie 2013, în jurul orelor 11.30, în timp ce se deplasa pe str.Leca Morariu din municipiul Suceava, reclamantul a fost abordat dintr-un autoturism de o femeie care a reușit să-i câştige încrederea, declarând că îl cunoaște pe fiul victimei și alte rude ale acestuia. Apoi spunând că este medic şi se deplasează spre vama Siret pentru a ridica echipamente medicale, femeia i-a solicitat reclamantului să-i împrumute 300 lei, ca să plătească vama.

Întrucât Dumitru C. nu avea această sumă la el, la propunerea femeii, a fost de acord să se deplaseze împreună la domiciliul său.

Ajungând cu maşina în spatele blocului, conducătorul auto a rămas la maşină, iar reclamantul, însoţit de femeie şi de un alt bărbat, au intrat în casă, unde se afla şi soţia reclamantului. Aici femeia a luat-o pe soţia reclamantului pentru a discuta în bucătărie, iar reclamantul însoţit de celălalt suspect au mers în sufragerie, unde i-a înmânat suma de 300 lei. În timp ce se afla în bucătărie cu soţia reclamantului, suspecta a indus-o în eroare, în acelaşi mod, pretinzând că se cunoaşte cu fiul şi cu sora acesteia, determinând-o să-i dea un inel de aur de 2,5 grame și suma de 410 euro, lăsându-i drept garanție 2 inele şi o brăţară din aur, care s-au dovedit a fi confecţionate din metal obişnuit. Valoarea totală a prejudiciului este de aproximativ 2.600 lei. S-au dispus măsuri pentru identificarea celor trei autori, care se fac vinovaţi de comiterea infracţiunii de înşelăciune.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Suceava, Ionuț Epureanu, a declarat luni că, deși infracţiunile de înşelăciune săvârşite prin diverse moduri de operare au fost mediatizate la timp, în vederea cunoaşterii de către populaţie a cauzelor, condiţiilor  şi împrejurărilor care au generat şi favorizat săvârşirea acestora, spre deosebire de alte infracţiuni, în aceste cazuri autorii se dovedesc a fi deosebit de inventivi, reuşind să găsească metode de a câştiga încrederea victimelor, lucru esenţial în reuşita acestora.  Pentru prevenirea unor astfel de situaţii, IPJ Suceava vă recomandă să manifestaţi prudenţă în cazul în care sunteţi contactaţi telefonic şi să nu daţi curs solicitării de a trimite bani.

,, De regulă, pentru a fi credibili, suspecţii se dau drept avocaţi, poliţişti, procurori, medici, şi solicită telefonic bani, susţinând că rude apropiate au fost victimele unor accidente de circulaţie şi au nevoie urgent de bani pentru spital, sau au fost reţinute de poliţie, iar sumele de bani reprezintă onorariul sau trebuie să acopere pagubele produse în accident”, a mai spus Epureanu.


Loading...

loading...

Lăsați un comentariu

*