Joi 25 Aprilie 2024, Actualizat 12:00 am

Primarii suceveni, foc și pară pe E.ON. Vezi ce probleme au semnalat!

primari2

Primarul comunei sucevene Adâncata,Viorel Cucu,  a spus astăzi că  în ce privește lucrările la punctele de transformare, începând din anul 2012 de când a fost ales primar, a făcut mai multe adrese pentru ca un punct de transformare să fie îmbunătățit sau înlocuit cu altul de o mai mare capacitate  întrucât s-au înmulțit consumatorii casnici, însă de fiecare dată răspunsul acestei companii este unul evaziv <sunteți prinși în planul de investiții>.
like-facebookPrimarul a criticat faptul că EON-Electrica nu a mai investit de mai bine de 20 de ani în comuna Adâncata deși au fost făcute investiții ale populației, dar și din partea primăriei.
ioan pavalAm fost nevoiți să facem o investiție pentru acel punct PT 4  de 7,6 miliarde de lei vechi, pe doi ani, suntem în procedura  de achiziție ceea ce înseamnă enorm pentru bugetul acestei comune…Noi venim cu toată investiția și toată lucrarea, trece apoi în patrimoniul EON. Nu am primit niciun ajutor din partea lor, să vină să spună vin și ei cu 30 la sută din investiție…. La PT 6 ca să pot să da  în folosință canalizarea, comuna Adâncata a fost nevoită să mai facă o investiție de 18 milioane de lei să schimb puterea de transformare a acelui transformator astfel încât rețeua de canalizare și stația de epurare să poată funcționa. La fel niciun ajutor din partea lor. Și la rețeaua de lângă copaci, toaletarea se face  în mod periodic pe un anumit tronson și lucrarea nu se mai termică..În fiecare an începe cu aceeași străduță și cam acolo am rămas. Apoi datorită îmbătrâniriii rețelei sunt foarte mari fluctuații de tensiune. La primărie au fost zile când au fost și 15 căderi de tensiune pe zi, asta înseamnă sursă alternativă pentru curent, calculatoare. Au fost și cazuri când s-au ars calculatoarele. Din 1990 încoace un singur punct de transformare pe Adâncata a suferit îmbunătățiri în rest nimic. Nu știu cât se va mai merge așa. Am fost nevoiți să preluăm și iluminatul public și tot e înseamnă întreținerea. Propun EON să ne dea și energia electrică de la populație și să îl întreținem și ei să ia doar banii pentru curent…Că atât ne-a mai rămas. Am fost nevoiți să facem  consolidări la cel puțin patru stâlpi care stau să cadă pentru că exista riscul unor incendii, electrocutări. Ne-au spus că nu au bani pentru așa ceva. O mare probleme este cea cu avizele. Am  făcut o asociație de dezvoltare pentru a accesa bani europeni. Suntem la proiectul tehnic, a fost vizita în teren, ne-au pus soluția tehnică ,iar am fost în teren și acum a venit o altă echipă și ne-au dat aviz negativ.Eu ce să fac să pun stâlpii sub gardul omului?”, a spus Viorel Cucu. primari
Primarul comunei Dumbrăveni, Ioan Pavăl, a spus că legea îi favorizează pe cei de la E.On.
„Ținând cont că legea îi favorizează, noi stăm și cumpărăm stâlpi și  cabluri  și le dăm gratis  la EON. De ce să dăm gratis? Dacă sunt banii noștri… Vine un copil care lucrează 10-15 ani în afară să facă o casă și până la el la poartă ca să aibă apoi curent electric în gospodărie  îi trebuie 5-10 stâlpi. EON spune îți aprob, plătești și duci stâlpii până acolo după care  ai să îmi predai  mie. Păi de ce să îi predăm? În contractul de privatizare, EON are cuprinse modernizări de instalații, schimbări de puncte de transformare. Să știți că nu se întâmplă. E un mare păcat să stăm toată ziua să ascultăm telefonul la EON. Dar noi să fim corecți față de ei, să plătim la timp. Îmi pare rău că discutăm abia acum lucrurile acestea…Am avut nevoie să schimbăm un stâlp din spatele blocurilor pentru că vreau să fac un loc de joacă pentru copii și mi-au spus că îl schimbăm de acolo, îl punem în anvelopă și vă costă 2,4 miliarde de lei. Domnule director, cum să coste 2,4 miliarde de lei? Ce treabă am eu cu transformatorul dvr.? E pe domeniul public al comunei Dumbrăveni. Dacă eu bag excavatorul și îl sfărm așa oleacă, ce o să faceți ? O să-l puneți tot acolo???? E instalația dvr.nu aveți decât să îl schimbați…V-am făcut o clădire modernă, nouă mai modernă decât aia pe care o aveți. Nu ați vrut să mutați biroul acolo. Ați pus patru scânduri și o bucată de tablă pe o porcărie și nu ați  vrut să fie sediu o   clădire  nouă pe care a făcut-o primăria. De ce? Pentru cei 2,4 miliarde de lei? Nu e în regulă… Dacă suntem vânzători și consumatori, haideți să ne respectăm nu? Dacă noi plătim de ce să așteptăm o echipă de interveție 10 ore? Nu aveți decât domnilor,de la EON-Electrica să vă faceți echipe de intervenție mai multe. Ați trimis oameni în șomaj ca să aveți un profit mai mare. Nu este în regulă. Ar trebui să respectați consumatorul. Ați făcut la Suceava un punct de informare foarte frumos. Aștept la telefon o oră ca spun că am o defecțiune dar poate acolo în sat este o brutărie, o carmangerie și se strică aluatul sau carnea. La omul ăla poate să se strice două camioane de carne. V-ați pus în locul lui vreodată? Avem transformatoare vechi, de când eram eu copil la școală, adică de 50 de ani. Cutii de distribuție nesigilate, fără lacăt sau cu lacăte care se deschid cu orice cheie, lumea umblă la ele…se cuplează sau se decuplează. Nu există o regulă..Este o problemă foarte mare. Avem instalația electrică supradimensionată. La ieșirea din comună unul care este branșat dar se termină stâlpii, omul ăla în casă are vibrații de curent. El nu a plătit ca fiecare branșarea la energia electrică?”, a spus primarul.
Primarul  municipiului Câmpulung Moldovenesc, Mihăiță Negură a cerut astăzi, ca printr-un contract de comodat EON  să preia toate instalațiile electrice de la pârtia de schi  de pe masivul Rarău.
Pe Izvorul Alb există la această oră o rețea de 5.000 m  cu 2 puncte de tranformare. Zona va intra  într-o dezvoltare  în scurt timp atât pentru cei care au ferme acolo  dar și cei din domeniul turistic”, a spus Negură. El a cerut și deschiderea unui punct de informare pentru clienți: „ 8000 de consumatori sunt numai în Câmpulung Moldovenesc și 12.000-13.000 în zonă. La robotul acela poți să aștepți și opt ore…”
Și primarul din Boroaia a ridicat probleme legate de E.On.
În satul Giulești ar fi două probleme. Este o rețea costând în  5 stâlpi învechită. De 12 ani fac demersuri pentru înlocuirea acelor stâlpi din lemn. Când este furtună acolo se pot întâmpla foarte multe. Ei sunt  proptiți efectiv, de către noi pentru că stau sa cadă. O a doua problemă în Giulești este o extindere  necesară spre limita cu județul Neamț. Din demersurile făcute, depășește cei 1000 m din punctul de transformare, înseamnă o rețea nouă din punctul de transformare. Deci o mie și ceva de metri plus rețeaua necesară se duce la 1500 m rețea nouă. Este o valoare foarte mare estimativă. Nu știu ce soluție ar fi din cea existentă pentru cele 3-4 case care necesită rebranșarea. O altă problemă este în satul Moișa unde un stâlp este înclinat de aproximativ 5 ani care stă să cadă,mai ales la ultimele inundații așa cum s-au  prevăzut și în nota de constatare de către comisia județeană. Stâlpul s-a înclinat mult mai tare, efectiv cablajul este acolo foarte tensionat și stă să cadă”, a spus primarul din Boroaia.
Primarul comunei Siminicea: Relația cu clienții….Stăm foarte mult în telefon, câteodată și mai bine de  oră, ascultăm muzică și cine mai știe ce…pentru a anunța o problemă
Primarul comunei Dornești, Gheorghe Luță: „O problemă ar fi cu avizele pentru că avem proiecte și nu le putem continua pentru că nu ni-l dau. Am documentația depusă de 3 luni. Apoi, cu defrișările. Am făcut adrese la Prefectură și  la EON. Defrișează un copac sau doi și spun că revin, dar nici vorbă. Nu se mai întorc. Apoi am făcut adrese pentru schimbarea a 6 stâlpi din satul Iaz. Când nu au curent oamenii vin la primărie. EON le bagă robotul pe direcție  și le spune la oamenii să aștepte… Ce facem noi? Extindem rețele, cumpărăm și punem stâlpi și ei vin și doar dau drumul la energia electrică? Un băiat de al meu am cumpărat 3 stâlpi, am făcut rețea pe banii mei și ei doar dau drumul la curent. De unde și până unde așa ceva? E stat în stat? Am fost nevoit să predeau stâlpii lor degeaba că altfel nu dădeau drumul la curent. Cu chiria pe stâlpii..dăm terenul gratuit lor pentru fiecare stâlp și pentru fiecare traversare de drumuri. Le dăm degeaba? Noi nu avem dreptul la nimic? Le dăm totul degeaba? Rețeaua este veche de 100 de ani iar acum ne spun că o ridice Primărie. De ce? Ei nu au făcut nimic”.
Trei luni de zile, atât are la dispoziție Compania E.On pentru a soluţiona problemele care au fost ridicate de primarii suceveni  la întâlnirea organizată la Palatul Administrativ, din municipiul Suceava la iniţiativa președinteui CJ, Gheorghe Flutur.
Edilii din județ au adus critici dure la adresa companiei, iar următoarea întâlnire este programată peste trei luni, termen avansat chiar de șeful administrației județene. Compania E.On a trimis la Suceava un număr de șase directori din care a făcut parte și directorul Sucursalei Suceava, Ovidiu Strugaru, care s-au cam încâlcit în a da răspunsuri.
Unul dintre aceștia timp de două ore și jumătate cât a durat întâlnirea a mestecat gumă, iar ceilalți în loc să vină cu răspunsuri concrete o scăldau în trimiteri la acte normative. Primarii s-au plâns de lipsa investiților în înlocuirea punctelor de transfomare și extinderea rețelelor electrice, număr insuficient la intervenții.
Preşedintele Flutur le-a solicitat celor de la E.On să prindă în bugetul companiei pe 2017 fondurile necesare pentru extinderea reţelelor în judeţ.
Dacă probelemele primariilor au fost puse pe un ton mai ridicat nu a fost cu supărare sau necivilizat, a fost pentru că e o durere a comunității pe care o reprezintă și de multe ori, apropo dacă tot vorbim de nodul de legătură cu pământul, parastrăsnetul în relația cu oamenii sunt primarii. Lor li se plâng când rămân fără curent sau când li se strică frigiderul sau televizorul. Am văzut ca domnul Strugari că a citit o serie de probleme de investiții  ceea ce este un semn bun, dar și mie mi se pare puțin față de ce cere județul Suceava. Eu cred că strigătul ăsta îl veți înțelege și veți fi mai darnici în 2017 pentru că până la urmă noi vă cumpărăm marfă. Asa este! Suntem consumatori și noi vă cumpărăm marfă și atunci vă rugăm să răspundeți solicitărilor noastre”,  a spus Flutur, care a precizat că primarii au ridicat 9-10 probleme mari cu EON.
„Sala vrea nște răspunsuri punctuale. Adică să lucrăm mai nemțește. La curentul electric nu te joci. Ți se strică frigiderul ai încurcat-o, ai o brutărie ai încurcat-o. Aici e o problemă legată de starea dvr. de intervenție rapidă pentru că trebuie totuși să aveți niște termene mai scurte”,   a fost  mesajul șefului administrației județene către conducerea EON.
La rândul lor, reprezentanții E.ON au spus că niciodată nu vor fi suficient de buni pentru înălțimea așteptărilor clienților.
„Avem indicatori de performanță. Câte puțin în fiecare, dar dar niciodată nu vom fi suficienți de buni pentru a fi la înălțimea așteptărilor clienților. Așa este  în orice domeniu care progresează mai ales în lumea modernă. Pot spune că formațiile și prestatorii cu care asigurăm această mentenață a rețelei în cazul întreruperilor accidentale, există, funcționează permanent”, acesta este doar una din declarațiile directorului  Sucursalei Suceava  a Companiei EOn, Ovidiu Strugaru la problemele ridicate de primarii suceveni, care printre bâlbâieli a prezentat un plan de investiții în județul Suceava pe acest an și anul următor.
„Avem peste 40 de lucrări de investiții în acet an în valoare de 11 milioane de lei, iar în 2017 avem un program mai extins de 73 de lucrări însumând 20 de milioane de lei. Între aceste lucrări vizăm rezolvarea problemelor ridicate de domnii primari, marea majoritate a problemelor ridicate între care îmbunătățirea rețelelor de tensiune de la capete de rețea… avem modernizări,integrare automatizări urbane, avem lucrări în stații că și stațiile trebuie modernizate”, a mai amintit Strugaru.
Directorul Sucursalei EON Suceava a mai spus că au loc în cadrul companiei reorganizări și a fost schimbat frontul de lucru ,urmărându-se o abordare mai eficientă.
Este și o chestie birocratică și la noi care durează.Vom aborda punctul un program cu primăriile. Am mai desfășurat și în 2015 cu Prefectura și CJ.Vom reuși să facem mai multe pe tema asta,să avem un dialog direct și să rezolvăm mai multe. Există dispecer separat pentru joasă și înaltă tensiune . Au fost și la noi reorganizări, s-a schimbat modul de lucru.S-au  adoptat diverse abordări eficiente dar în aceste condiții cu personalul disponibil,oamenii din Suceava  fac eforturi să funcționeze și să prestăm un serviciu corect și bun”,  a mai subliniat Strugaru.
În aceeași ordine de idei, președintele CJ, Gheorghe Flutur,  a făcut apel la reducerea timpului de intervenție.
„Apelul nostru este cred că de la Panaci la Dolhasca sunt peste 200 de km și dacă o să ne gândim că dacă reducem personal  să facem profit. Trebuie să vă gândiți că de la 6 ore cât așteaptă o comunitate să o branșezi înapoi ne-am bucura dacă ați reduce timpul la jumătate nemaireducând numărul de personal sau dotându-vă corespunzător. Vrem să fiți mai prompți. Ăsta e mesajul colegilor mei”,  a conchis Flutur.

 


Loading...

loading...

1 Comentariu

  1. Danut Ababei says:

    Daca statul român a fost si este atât de dobitocm cum renunta la el, nu exista concurenta, ca asa a vrut statul român si noi tragem toate ponoasele si platim de ne ia naiba , ei pun stapanire peste orice tine de ei, stalpi, teren aferent , trec cu firele peste proprietati private, multi oameni nu-si pot construi nimic in acea zona din cauza stalpilor, si nu primesc absolut nici o despagubire , ce mai AU DAT DE PROSTI in Romania ! In Germania fac la fel ? Fac pe dracu !

    Răspunde

Lăsați un comentariu

*